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0000 Histoire du Look - Arte Documentary
Arte is having this week (for Paris FW) a new program...
it is called Histoire du Look (History of the Look)... From Oct., 1st. to Oct., 5th @ 7pm on german-french channel Arte...

Quote:
HISTOIRE DU LOOK SUR ARTE

Les défilés débutent à Paris et Arte programme une série documentaire de Philippe Allante et Florence Müller, réalisée par Philippe Allante. «Histoire du Look » retrace l’évolution de l’habillement à travers les siècles. Les dessous de la création des modes, l’élégance du drapé romain, l’avènement de la mini jupe et du porno-chic… toutes les grandes étapes de la mode sont narrées et expliquées par des créateurs et des spécialistes. Parmi eux, on retrouve Jean-Noël Robert (écrivain et historien de Rome), Georges Vogarello (spécialiste de l’histoire de l’hygiène, de la santé, des pratiques corporelles et des représentations du corps), Catherine Join-Dieterlé (Directrice du Musée Galliera et dirzectrice de la Chaire d’Histoire de la Mode à l’Ecole du Louvre) et Olivier Saillard (Chargé de programmation au Musée de la Mode et du Textile). Côté designers, John Galliano, Sôphia Kokosalaki, Stefano Pilati et Christian Lacroix témoignent de leurs expériences. Cette série se découpe en 5 épisodes sur 5 jours, du 1 er au 5 octobre. Le premier épisode,
« L’élégance à la romaine », décrit le culte de la beauté et du bien-être pendant l’Antiquité. « Fières allures médiévales » marque l’arrivée de vêtements sexués durant le Moyen-âge. Le troisième épisode, « Perruques et belles dentelles » nous plonge dans le XVIème siècle et les fastes de Versailles. « Révolutions et modes » dévoile les grandes mutations du XIXème siècle sur les plans politique, industriel et social mais aussi textile. Enfin, le dernier épisode, « Libertés en s’habillant » mène l’enquête sur le XXème siècle et ses modifications : féminisme, démocratisation du sport, phénomène « Top Models » et créateurs stars tels que Chanel ou Yves Saint Laurent. On révise ses classiques. J.DLR

(28 septembre 2007)

Histoire du Look
Du 1er au 5 octobre à 19h sur Arte
vogue.fr

Arte is doing very good things about fashion......

it will show a history of looks from Antics time to Nowadays...
the program for this week
videos details
itw of designers (Sophia Kokoslakis, Stefano Pilati, John Galliano, Marithé & François Girbaud and Chrisitian Lacroix) for every historic period....

Quote:
Sophia Kokoslakis - "Élégance à la Romanie" (émission du 1er octobre 2008)
(Windows Media)
Sophia Kokoslakis Puissance, gloire et superstitions.
20 siècles plus tard, l’esprit du drapé, plissé, nervuré est remis au goût du jour. La nouvelle égérie de ce retour à l’Antique est la jeune créatrice Grecque Sophia KOKOSALAKIS. Cette inspiration pour un glamour millénaire qu’elle dévoile sous l’effet des projecteurs est aussi inspiré par la grande couturière des années 30 Madeleine Vionnet qui auvait déjà élevé au rang de chef-d’œuvre l’art du drapé.
En version « tendance été », les créations de Sophia, revisitent le glamour à la romaine avec des mini robes à bustier ou des jupes aux couleurs vives avec des plis ondulants que toutes les riches patriciennes auraient sûrement adorées. Mais cette collection représente aussi une nouvelle manière de considérer l’utilisation des matières…

Stefano Pilati - "Fières allures Médiévales" (émission du 2 octobre 2008)
(Windows Media)
Stefano Pilati En ce début de XXIème siécle, sous les projecteurs des défilés de mode, l’élégance des madones du Quattrocento, n’est pas totalement démodé. Bien au contraire! Le complice de ce clin d’œil avec le passé, c’est le plus parisien des couturiers milanais: Stefano Pilati. Ayant un sens inné de la simplicité raffinée, sous un coup de tête comme pour remercier dieux de pouvoir présenter une seconde collection dans le temple de l’élégance, Stefano a religieusement métamorphosé la femme Yves Saint
Laurent.

Christian Lacroix - "Perruques & Belles Dentelles" (émission du 3 octobre 2008)
(Windows Media)
Christian Lacroix Chez Christian Lacroix, Rue du Faubourg Saint-Honoré. A quelques heures de la présentation de sa collection, lui aussi a le privilège de créer des coiffures et garnir des robes. En créateur inspiré, à quelques heures de la représentation de sa dernière collection, il règle les derniers détails de ces charmantes infantes. Imaginé avec de petites jupes, de longues jambes noires, et un regard profond clin d’oeil à Pauly Magout elles sont sublimes sous toutes les coutures. "Je crois qu’une femme qui vient ici cherche à être mise en majesté quelque part , je parle d’une tailleur au quotidien. Je pense qu’elle recherche quelque chose à travers...peut-être le corset parce que c’est pas quelque chose de rétrograde..."

John Galliano - "Révolution et Mode" (émission du 4 octobre 2008)
(Windows Media)
John Galliano Quand il s’agit d’aller de l’avant, de créer, de surprendre, John Galliano sait toujours puiser dans le meilleur des élégances passées du XIXème siècle. Ses créatures en costume gris sont des dandys ultra chics dignes d’un Barbey D’Aurevilly revenant tout droit de Londres. Dandys post-modernes adeptes d’une vie haute en couleur, ils portent sur eux des signes d’un chic indémodable déjà remarqué en son temps par Baudelaire : « La simplicité absolue est la meilleure manière de se distinguer... »

Marithée & François Girbaud - "Libertés en s'habillant" (émission du 5 octobre 2008)
(Windows Media)
François Girbaud Dans ce hall à Pantin en banlieue parisiennes, se trouve classé entre béton et métal, sur plus de 200 mètres de long, 40 ans de création vestimentaires du célèbre duo Marithée & François Girbaud. 4 décennies où le jeans est passé du rang de symbole d’une jeunesse insoumise à celui d’un basique de la garde-robe actuelle que François Girbaud a fait constamment évoluer. Aujourd’hui, ce qui détermine les idées de ce « jeaneur », c’est le respect de l’environnement en évitant les erreurs du passé et de la mode du délavé.
vogue.fr

sorry if my post is a bit messy...

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Tendance écolo-sexy



Dis-moi ce que tu portes...

Après avoir joué pendant 2000 ans sur les apparences, la mode s’intéresse au XXIe siècle aux valeurs intérieures : l’écolo-sexy se vend comme des petits pains !

« La nouvelle tendance consistera à afficher ses valeurs. L’important ne sera plus la longueur des jupes, mais le point de vue qu’on exprime », déclarait mi-juillet à Berlin un grand couturier danois, Peter Ingwersen, lors de la « Fashionweek ». C’est dans cette mouvance que, pour la première fois, le salon Premium organisait, aux mêmes dates, une « Green Area ». Avec 45 marques présentes, la taille de cet « espace vert » est encore modeste, mais le marché de la mode équitable et écologique attire depuis quelques années beaucoup plus de monde que la clientèle « écolo pure et dure ». Le discounter H&M lui-même a lancé en mars une collection en coton bio – épuisée en quelques semaines !

Mais revenons à Peter Ingwersen, ce pionnier au charme prosélyte de la mode à la fois de luxe et éthiquement conforme. Autrefois designer chez Levi’s et Day, il connaît pour l’avoir pratiquée la mode industrielle et ses côtés pervers. Devant les conditions de travail indignes et polluantes, il éprouve ce sentiment d’impuissance. Jusqu’au jour où il rompt avec cette obsession de créer de nouvelles tendances à une cadence de plus en plus soutenue sans se soucier des conséquences. En 2005, il fonde le label « Noir », apportant la preuve que la mode peut être à la fois sexy et sociale. Ingwersen utilise exclusivement du coton biologique qu’il fait cultiver en Ouganda sans pesticides et à des prix honnêtes. Une partie des bénéfices alimente une caisse destinée à la prise en charge médicale et à la formation des paysans sur place. A partir de 2008, il vendra son coton sous la marque « Illuminati2 » à d’autres enseignes. Dès aujourd’hui, les collections « Noir », qui enthousiasment les critiques de mode, sont vendues dans 60 pays.

Le secret de ce succès ? Cette haute couture n’affiche pas ostensiblement sa valeur éthique ajoutée. Les technologies de pointe rendent invisibles les innovations dans le domaine vestimentaire, mais au toucher, on s’en rend compte immédiatement. Les tissus organiques se sont définitivement débarrassés de l’image des chaussettes qui grattent. Le marché flaire la montée d’un secteur lucratif, et tant au niveau des Etats qu’à la bourse, les investissements dans les alternatives et le « développement durable » vont bon train. L’indice « Dow Jones durable » dresse la liste des sociétés respectueuses de l’éthique sociale et de l’environnement, et l’ONU a déclaré 2009 « année internationale des fibres naturelles », pour donner un coup de pouce au jute, au chanvre, au bambou et à la noix de coco dans l’industrie vestimentaire.

Le monde de la mode semble donc avoir une nouvelle étoile. Et paradoxalement, les chefs de file sont… les premiers pollueurs de la planète. Avec une ferveur inconnue depuis l’été 67, apogée du mouvement hippie, ils appellent de leurs vœux la mode organique et équitable. Les chemises à fleurs du XXIe siècle, adeptes du LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability), ne rejettent en rien la société de consommation. Dans cette communauté, la mode écolo est une posture morale, et les épithètes « sain », « équitable » et « durable » sont des arguments de vente imparables. Tout cela sous la bannière de stars « vertes » d’Hollywood comme Leonardo DiCaprio, Cameron Diaz, Brad Pitt et Julia Roberts, qui habitent des résidences chauffées à l’énergie solaire, conduisent des voitures hybrides et font leurs courses dans des supermarchés bio ou des boutiques écolo…

Bono, le chanteur du groupe U2, est lui aussi devenu une icône de cette nouvelle mode. En 2005, la star mondiale a fondé avec sa femme Ali Hewson la marque Edun. L’ensemble de la collection est faite d’étoffes organiques, produite en Afrique à des prix équitables, et mise en vente dans des boutiques très en vue dans le monde entier. L’année dernière, le rockeur engagé a créé le label RED. Armani, Converse et d’autres réservent certaines de leurs créations à RED, une partie des bénéfices étant reversée directement à « Global Found » une organisation d’aide aux malades du sida. Mais des voix critiques s’élèvent pour dire que la campagne serait en réalité bassement mercantile, car bon nombre des produits RED sont plus chers que ceux des marques comparables. La ligne écolo serait donc un bon prétexte pour gonfler les marges.

Ce sont surtout les jeunes marques qui ont promu la prise de conscience écologique et les valeurs éthiques. « Avec notre production au Pérou, nous voulons donner un signal fort », explique Tonny Tonnaer de Kuyichi Jeans. « Mais d’emblée, notre objectif a été de convaincre par notre style, en évitant de nous poser en donneurs de leçons. » Le meilleur exemple de la mode politiquement correcte et économiquement juteuse, c’est encore American Apparel. Avec ses « basics » très colorés produits à Los Angeles, le fondateur Dov Charney a réussi à se hisser en seulement sept ans à la première place des fabricants de textile en Amérique. Il fournit aujourd’hui des couturiers comme Donna Karan ou Marc Jacobs. Pour que la fibre écologique influence durablement l’industrie de la mode, il est décisif que les multinationales entrent dans le jeu.

Certaines marques haut de gamme investissent depuis les années 1990 dans la production écologique sans le crier sur tous les toits. Armani par exemple utilise du coton bio, de la laine recyclée et du chanvre italien. Hermès soutient en Amazonie la production de « cuir organique » à base de caoutchouc. Et même le plus grand producteur de coton bio allemand, la société Otto, introduit des produits « Pure Wear » dans son catalogue. D’autres marques comme Lacoste, Levi’s ou Replay préfèrent ne proposer que quelques modèles écolo, mais en marquant d’autant plus le coup.

La grande couturière anglaise Stella MacCartney est connue pour son intransigeance en matière d’éthique dans la mode. Dans ses créations, le cuir et la fourrure sont bannis. En avril, elle a sorti sur le marché « Care », la première série organique. Citons aussi Katherine Hamnett, créatrice culte, connue depuis 20 ans pour imprimer en gros caractères sur des T-shirts en coton organique des formules choc qui s’inspirent de l’air du temps: « Save the Future » ou « Make Trade Fair ».

Le monde de la mode s’éprend donc d’une nouvelle utopie, qui pourrait bien donner au commerce de la beauté un sens capable d’attirer les foules. Ou pour le dire avec Peter Ingwersen : « Je crois que la mode peut être belle de l’extérieur, mais aussi de l’intérieur ! »

Tina Schraml pour ARTE Magazin
yahoo!babelfish translations are coming....

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Histoire du Look sur arte (from vogue.fr) translation :
Quote:
The processions begin in Paris and Arte programs a documentary series of Philippe Allante and Florence Müller, realized by Philippe Allante. "History of the Look" recalls the evolution of clothing through the centuries. The lower parts of the creation of the modes, the elegance of draped Roman, the advent of the mini skirt and the porn-knack... all the great stages of the mode are told and explained by creators and specialists. Among them, one finds Jean-Christmas Robert (writer and historian of Rome), George Vogarello (specialist in the history of hygiene, health, the body practices and the representations of the body), Catherine Join-Dieterlé (Director of the Galliera Museum and dirzectrice of the Pulpit of History of the Mode at the School of the Louvre) and Olivier Saillard (In charge of programming to the Museum of the Mode and the Textile). Side designers, John Galliano, Sôphia Kokosalaki, Stefano Pilati and Christian Lacroix testify to their experiments. This series cuts out in 5 episodes over 5 days, of the 1 er at October 5. The first episode, "elegance with the Roman", described the worship of the beauty and the wellbeing during Antiquity "Proud paces medieval" marks the arrival of clothing sexués during the Middle Ages. The third episode, "Wigs and beautiful laces" plunge us in XVIème century and the record of Versailles "Revolutions and modes" reveals the great changes of the XIXème century on the plans policy, industrialist and social but so textile. Lastly, the last episode, "Freedoms while getting dressed" carry out the survey into the XXème century and its modifications: feminism, democratization of the sport, phenomenon "Signal Models" and creative stars such as Chanel or Yves SAINT LAURENT. His traditional are revised. J.DLR
itw of the designers translations :
Quote:
The creators Sophia Kokoslakis, Christian Lacroix, Stefano Pilati, John Galliano, François Girbaut and John Galliano on their influences in the fashion.

You can download Windows Media Player free in French version.

Sophia Kokoslakis - "Elegance in Romanie" (emission of October 1, 2008)
(Windows Media)
Sophia Kokoslakis Power, glory and superstitions.
20 centuries later, the spirit of draped, folded, ribbed is given to the style of the day. The new egery of this return to the Antique is the Greek creative young person Sophia KOKOSALAKIS. This inspiration for a thousand-year-old glamour that it reveals under the effect of the projectors is also inspired by the large dressmaker of the Thirties Madeleine Vionnet who auvait already high with the row of chief-of?uvre the art of draped.
In version "tendency be", creations of Sophia, revisit the glamour with the Roman with mini long-line bra dresses or skirts with the colors sharp with undulating folds that all the rich person patricians would have surely adored. But this collection represents also a new manner of considering the use of the matters...

Stefano Pilati - "Proud Medieval paces" (emission of October 2, 2008)
(Windows Media)
Stefano Pilati At this beginning of 21st siécle, under the projectors of the fashion parades, the elegance of the Madonna of Quattrocento, is not completely obsolete. Quite to the contrary! The accomplice of this covering joint of?il with the past, it is most Parisian of the Milanese dressmakers: Stefano Pilati. Having an innate direction of refined simplicity, under a blow of head like thanking gods for being able to present one second collection in the temple of elegance, Stefano religieusement metamorphosed the woman Yves Saint
Laurent.

Christian Lacroix - "Wigs & Beautiful Laces" (emission of October 3, 2008)
(Windows Media)
Christian Lacroix At Christian Lacroix, Street of the Saint-Honore Suburb. At a few hours of the presentation of its collection, also has to him the privilege to create hairstyles and to furnish with the dresses. As a creator inspired, at a few hours of the representation of its last collection, it regulates the last details of these charming infantes. Imagined with small skirts, long black legs, and a major glance wink with Pauly Magout they are sublimes under all the seams. "I believe that a woman who comes here seeks to be put in majesty some share, I speak about a tailor to the daily newspaper. I think that it seeks something through... perhaps the corset because it is not something of retrograde... "

John Galliano - "Revolution and Mode" (emission of October 4, 2008)
(Windows Media)
John Galliano When it is a question of going from the front one, to create, surprise, John Galliano can always draw from best last elegances of the XIXème century. Its creatures in gray costume are ultra dandies smart worthy of Barbey D' Aurevilly returning very right of London. Post-modern dandies followers of a colourful life, they relate to them of the signs of a knack indémodable already noticed in its time by Baudelaire: "absolute simplicity is the best manner of being distinguished..."

Marithée & François Girbaud - "Freedoms while getting dressed" (emission of October 5, 2008)
(Windows Media)
François Girbaud In this hall with Pantin in suburbs Parisian, is classified between concrete and metal, on more than 200 meters of length, 40 years of creation vestimentary of the famous duet Marithée & François Girbaud. 4 decades when the jean passed from the row of symbol of an unsubdued youth to that of basic of current garde-robe that François Girbaud constantly made evolve/move. Today, which determines the ideas of this "jeanor", it is the respect of the environment by avoiding the errors of passed and the mode of diluted.

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Tendance écolo-sexy translation :
Quote:
Ecologist-sexy tendency
Say to me what you carry...
After having played during 2000 years on appearances, the fashion is interested in XXIe century with the interior values: thesexy one is sold like rolls! "the new tendency will consist in posting its values. The important thing will not be any more the length of the skirts, but the point of view which one expresses ", mid-July in Berlin a large dressmaker declared Danish, Peter Ingwersen, at the time of the" Fashionweek ". It is in this mobility that, for the first time, the Premium living room organized, at the same dates, "Green Area". With 45 marks present, the size of this "park" is still modest, but the market of the equitable and ecological mode has attracted for a few years much more world than the customers "ecologist pure and hard". The discounter H&M itself launched in March a collection out of cotton bio - exhausted in a few weeks! But let us return to Peter Ingwersen, to this pioneer with the proselyte charm of the mode at the same time of luxury and éthiquement conforms. Formerly designer at Levi' S and Day, it knows to have practised it the industrial fashion and its perverse sides. In front of the unworthy and polluting working conditions, it tests this feeling of impotence. Until the day when it breaks with this obsession to create new tendencies at an increasingly constant rate without worrying about the consequences. In 2005, it melts the "Black" label, bringing the proof that the fashion can be at the same time sexy and social. Ingwersen exclusively uses biological cotton which it makes cultivate in Uganda without pesticides and at honest prices. A part of the benefit feeds a case intended for the medical assumption of responsibility and the training of the peasants on the spot. From 2008, it will sell its cotton under the mark "Illuminati2" with other signs. As of today, the collections "Black", which fill with enthusiasm criticisms of mode, are sold in 60 countries. The secrecy of this success? This haute couture openly does not post its added ethical value. The advanced technologies make invisible the innovations in the vestimentary field, but to the touch, one realizes there immediately. The organic fabrics definitively got rid of the image of the socks which scrape. The market smells the rise of a lucrative sector, and as well on the level of the States as to the purse, the investments in the alternatives and the "durable development" go good train. The index "durable Dow-Jones" draws up the list of the respectful companies of social ethics and the environment, and UNO declared 2009 "year international of fibres natural", to give a blow of inch to the jute, hemp, the bamboo and coconut in vestimentary industry. The world of the mode thus seems to have a new star. And paradoxically, the leaders are... the first pollutants of planet. With an unknown enthusiasm since summer 67, apogee of the movement hippie, they call of their v?ux the organic and equitable fashion. The shirts with flowers of XXIe century, followers of the LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability), do not reject of anything the consumer society. In this community, the ecologist fashion is a moral posture, and the epithets "healthy", "equitable" and "durable" are sales points imparables. All that under the banner of stars "green" of Hollywood like Leonardo DiCaprio, Cameron Diaz, Brad Pitt and Julia Roberts, which live residences heated with solar energy, drive hybrid cars and make their races in supermarkets bio or shops ecologist... Bono, the singer of the U2 group, is him also become an icon of this new fashion. In 2005, the star world founded with his wife Ali Hewson the Edun mark. The whole of the collection is made organic fabrics, produced in Africa at prices equitable, and put on sale in shops very in sight in the whole world. Last year, the committed rockor created label RED. Armani, Converses and others reserve some their creations with RED, a part of the benefit being transferred directly in "Total Found" an organization of assistance to the patients of the AIDS. But of the critical voices rise for saying that the countryside would actually be meanly mercantile, because good number of products RED are more expensive than those of the comparable marks. The line ecologist would be thus a good pretext to inflate the margins. In fact especially the young marks promoted the ecological awakening and the ethical values "With our production in Peru, we want to give a strong signal", explains Tonny Tonnaer de Kuyichi Jeans. "But of start, our objective was to convince by our style, while avoiding posing to us in donors lessons" the best example of the politically correct mode and economically juicy, it is still American Apparel. With his "basics" very coloured produced in Los Angeles, the founder Dov Charney succeeded in rising in only seven years in the first place of the manufacturers of textile in America. He provides dressmakers today as Donna Karan or Marc Jacobs. So that the ecological fibre influences the industry of the mode durably, it is decisive that the multinationals enter the play. Certain top-of-the-range marks invest since the years 1990 in the ecological production without shouting it on all the roofs. Armani for example uses cotton bio, recycled wool and Italian hemp. Hermès supports in Amazonia the production of "organic leather" containing rubber. And even the largest German cotton bio producer, the Otto company, introduced products "Pure Wear" into its catalogue. Other marks like Lacoste, Levi' S or Replay prefer to propose only some models ecologist, but by all the more marking the blow. The large English dressmaker Stella MacCartney is known for her intransigence as regards ethics in the fashion. In its creations, leather and the fur are banished. In April, it left on the market "Care", the first series organic. Let us quote also Katherine Hamnett, creative worship, known for 20 years approximately to print characters on organic cotton Tee-shirts of the shock formulas which take as a starting point the the air of time: "Save the Future" or "Make Trade Fair". The world of the mode thus gets excited of a new Utopia, which could give well to the trade of the beauty a direction able to attract crowd. Or to say it with Peter Ingwersen: "I believe that the fashion can be beautiful outside, but also of the interior! "

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I don't know if the subject is gonna be seen by a lot of tfs-ers in the History of Style... but thought it fits more onto this thread than onto the D&C thread...

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f*** i missed the first 15min. but it's a good thing...
it's very Arte (for those who know Arte doc'...)
they are doing docu-fiction...
Today is about the Roman Style...
luxury materials etc.
it's very historic... so for the fashion historians, i think it's could be interesting...

and the sandals (tropezian sandals), I always thought came from the Roman Civilization, is actually taken by the romans from the celtics... funny... or boring?

and the Romans had more than 80 lexical terms just for the different types of shoes!!!
insane!

But it's not only about fashion, and more about the lifestyle (with a focus on fashion!)

... it's not over...

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I watched it too, very entertaining even by Arte standards and interesting

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all the videos can be seen there :
XXth century : http://plus7.arte.tv/fr/detailPage/1...d=1681284.html
late XVIIIth - XIXth century :
http://plus7.arte.tv/fr/detailPage/1...d=1681218.html
Renaissance - XVIIth - early XVIIIth :
http://plus7.arte.tv/fr/detailPage/1...d=1681140.html
Medieval Time :
http://plus7.arte.tv/fr/detailPage/1...d=1681068.html
Antiquité :
http://plus7.arte.tv/fr/detailPage/1...d=1681002.html

unfortunately it's french speaking...
but you can at least see the "reconsitutions"....
it's pretty interesting...
pay attention the videos are only available free for 7days...
so start with the antics...
because on Monday, I think it won't be available free...

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