Agnes Åkerlund | the Fashion Spot

Agnes Åkerlund

shonacoffey

Member
Reaction score
16
New Face with Mikas Stockholm ❤️

Height:5"8
Waist:24
Hips:35

Mikas Stockholm

Last edited by a moderator:
Altewai Saome F/W 16.17 Stockholm

fashionweek.se

From her next portfolio

nextmanagement

Elle Serbia, photo by Fredrik Wannerstedt

wannerstedt.se, mikas, instagram.com/sandrawannerstedt

For Double magazine by Mert and Marcus

I vårutgåvan av Double Magazine får vi ta del utav Agnes Å:s första redaktionella jobb, fotograferat av en utav modevärldens största fotografduo just nu; Mert Alas och Marcus Piggott, som fotograferat allt från Kate Moss, Lady Gaga, Madonna och många många fler. I samma modestory finner vi ansikten som Doutzen Kroes, Irina Shayk, Frederikke Sofie, Lena Hardt, Imaan Hammam, Mariacarla Boscono och Bella Hadid. Fotograferat på ett idylliskt slott strax utanför London, med mode av framgångsrika stylisten Marie Chaix.

– Jag kan börja med att säga att London-resan var helt fantastisk. Allting var superkul och jag bodde jättefint på jättefina St Pancras, A Renaissance Hotel. Jag var väldigt nervös, lilla jag resandes till stora London som mitt allra första uppdrag. Väldigt stora uppdrag, dessutom. Men som tur var så mötte min bokare upp mig på flygplatsen och var med mig under hela uppdraget. Jag visste inte vilka som skulle vara med på fotograferingen förrän kvällen innan, när jag kom fram, då min bokare och jag gick igenom morgondagens körschema. Jag blev lite chockad när jag fick veta att det var stora modeller som Doutzen Kroes, Bella Hadid, Irina Shayk och flera andra som skulle vara med. Var jag nervös innan så blev det ju inte bättre nu. Hade liksom lite svårt att njuta av världens största säng och hotellfrukost de dagarna, då nervositeten tog över, haha! Fotograferingen var på en hemlig location, så ingen visste vart vi skulle, men det visade sig vara på ett litet slott som var jättefint. Det kändes lite overkligt att få vara en del av teamet och modellerna eftersom man vet hur stora de är. Känns alldeles otroligt att jag fick chansen till att göra det här, att få fota med Mert och Marcus var något av det roligaste jag varit med om. De var hur trevliga som helst och hela teamet tog bra hand om en! Att bara få vara med och se hur det funkar på en sådan enorm produktion var jätteroligt och jag är jätteglad att jag fick vara en del av den, berättar Agnes Å.

mynewsdesk

Holy sh*t this girl's a star in print. One to watch, for sure. There's been a lot (too many) comparisons to Gemma Ward over the year, but Agnes may actually have something of Ward's presence.

I think her eyes and lips resemble Gemma's but Agnes gives off a more commercial vibe which could work well in her favour.

Saint Laurent #YSL01

Photographer: Collier Schorr

wBxddshe.jpg

This morning, Vaccarello’s released his first work through Saint Laurent, a campaign entitled #YSL01. The black and white image series (sticking true to the brand there) documents new faces, both couple and individuals, and was shot by American artist Collier Schorr in Paris. Bare-faced newcomers perpetuate the idea of a fresh start. For now, we’re sat in our tiaras, trying to contain our excitement, waiting to find out whether we need to remove our smokey eye makeup and ripped fishnets. After today’s announcement, we’re guessing we might need you to pass the makeup wipes.

The campaign will be published in magazines worldwide from 22nd June and exclusive content will go live on YSL’s Instagram account on Monday 20th June.

WWD via honeycombchild

^stunning girl , like her Gemma vibe, very promising:)

her instagram is @ agenes_akerlund

Users who are viewing this thread

Forum Statistics

Threads
215,579
Members
89,609
Latest member
mazziiiiirineee
Back