Bleaching Lv Handles

Discussion in 'Handbags' started by Street_a_Licious, Feb 28, 2004.

View Users: View Users
  1. Street_a_Licious

    Street_a_Licious Active Member

    Joined:
    Oct 21, 2003
    Messages:
    10,941
    Likes Received:
    1
    I got that old keepall from a friend. It's leather is darkish brown already, and I was wondering if there was any way to get the handles to look light colored again, cuz I like them light mor than dark...

    Any suggestions? I was windering about using normal bleach but wasn't sure...
     
  2. leyla m.

    leyla m. New Member

    Joined:
    Sep 22, 2002
    Messages:
    16,426
    Likes Received:
    0
    nope, no way as far as i know.. :unsure:

    its COWHIDE and thats its natural progression.. :flower:

    def dont use bleach!!!!!!!!!! :shock: :shock:
     
  3. Street_a_Licious

    Street_a_Licious Active Member

    Joined:
    Oct 21, 2003
    Messages:
    10,941
    Likes Received:
    1
    I kno, still I prefer the light colored leather?
     
  4. metal-on-metal

    Joined:
    Sep 28, 2002
    Messages:
    3,070
    Likes Received:
    0
    Bleach sounds like a really bad idea! :shock:

    Your only option is to take it into Vuitton and have them replace the vachetta leather trim. But be forewarned that that could run upwards of $400!
     
  5. Street_a_Licious

    Street_a_Licious Active Member

    Joined:
    Oct 21, 2003
    Messages:
    10,941
    Likes Received:
    1
    My, wouldn't it be smarter to buy a friend a new bag?

    btw. I like your avatar chickonspeed :flower: wanted to tell ya for quite some time, but you never seem to be on "The Person Above You Game"...
     
  6. metal-on-metal

    Joined:
    Sep 28, 2002
    Messages:
    3,070
    Likes Received:
    0
    Thank you, street!

    And, yes, it does make more sense to buy a new bag. I don't know how Vuitton figures these prices out!
     
  7. Street_a_Licious

    Street_a_Licious Active Member

    Joined:
    Oct 21, 2003
    Messages:
    10,941
    Likes Received:
    1
    :lol: no one knows how designer's figure our prices... like 5000 euros for a Gucci jacket, that is maybe the ugliest thing I've ever seen... I'd persoanlly get a Birkin for that price...
     
  8. Luna

    Luna offline.

    Joined:
    Feb 7, 2004
    Messages:
    9,774
    Likes Received:
    0
    I like how the handles look as new.. but I also like how the handles start to darken with use. Adds a little charm, IMO.

    Too bad LV bags aren't like PCs or Used cars.. you can just trade them in for credit towards a new one. ;)
     
  9. Plumour

    Plumour New Member

    Joined:
    Nov 6, 2003
    Messages:
    2,506
    Likes Received:
    0
    I like the color of the handles better when they are used and have the tanned/honey color.
    actually, I don't really like the color of new handles :lol:
     

Share This Page

monitoring_string = "058526dd2635cb6818386bfd373b82a4"