Carolina Sjöstrand

Show Package - London F/W 2015: Storm

Carolina_Sjostrand.jpg


models.com
 


Carolina Sjöstrand är modellen som gick Raf Simons första Dior-kollektion och som lider av ständig hemlängtan.

Vem är Carolina Sjöstrand?
– Jag är född och uppvuxen i Sverige, med en mamma från Polen och en halvnorsk och halvtysk pappa. Sedan tre år tillbaka jobbar jag som modell på heltid.
Vem är den roligaste människan du känner?
– Min pojkvän kan verkligen få mig att skratta.
Vad är dyrast i din garderob?
– En Célineväska som jag fick efter jag hade gjort en visning.
Har du sårat någon med flit?
– Jag önskar att jag kunde svara nej på den frågan, men tyvärr har jag ju varit tonåring en gång i tiden och tonåringar tar inte alltid de bästa besluten.
Vad drömmer du om?
– Att någon uppfann ett säkert och smärtfritt sätt att teleportera människor.
Du blev upptäckt som 20-åring, hade du tänkt tanken om en modellkarriär?
– Jag har blivit scoutat ett par gånger när jag var yngre men det var först i 20-årsåldern som jag fick för mig att jag ville testa modellyrket. Någon månad senare blev jag stoppad av en scout från Stockholmsgruppen och det kändes som ett tecken på att jag borde ge det en chans.
Du gick Raf Simons första kollektion för Dior. Vad har hänt sedan dess?
– Jag har fått resa runt i världen och jobbat med en rad olika nationaliteter och personligheter. Karriärmässigt har det öppnat dörrar till andra visningar, tidningsjobb och har även fått gå ett flertal andra Dior-visningar efter det.
Vilken visning och kampanj skulle vara drömjobbet?
– Jag har gjort de flesta visningar som jag har velat göra. Kampanjer är så olika från säsong till säsong men jag brukar gilla Jil Sanders kampanjer, de är fina.
Vad har du fått för bild av modevärlden?
– Det är en bransch av hårt jobbande personer, fulla av kreativitet. Det är både hårdare och roligare jobb än jag trodde.
Om du fick förändra något vad skulle du förändra då?
– Jag vill göra något åt den globala uppvärmningen.

bon.se
 
^ google translation

Carolina Sjöstrand is the model that went Raf Simons first Dior collection and suffering from constant homesickness.

Who is Carolina Lakeshore?
- I was born and raised in Sweden, with a mother from Poland and half Norwegian and half German father. For three years now I work as a model full time.
Who is the funniest person you know?
- My boyfriend can really make me laugh.
What is the most expensive in your closet?
- A Céline väska which I got after I had made an impression.
Have you hurt someone on purpose?
- I wish I could answer no to that question, but unfortunately I have of course been a teenager once and teens do not always take the best decisions.
What do you dream about?
- That someone invented a safe and painless way to teleport people.
You was discovered that 20-year-old, had you thought the idea of ​​a modeling career?
- I have been scouted a few times when I was younger but it was not until the 20s that I got for me because I wanted to test the model profession. A month later I was stopped by a scout from the Stockholm group and it felt like a sign that I should give it a chance.
You went Raf Simons's first collection for Dior. What has happened since then?
- I have been traveling around the world and worked with a variety of nationalities and personalities. Career-wise, it has opened doors to other views, newspaper job and also got to go several other Dior impressions after that.
Which viewing and campaign would be your dream job?
- I have done most of the views that I have wanted to do. Campaigns are so different from season to season but I usually like Jil Sander campaigns, they are fine.
What have you got the picture of the fashion world?
- It is a branch of hardworking people, full of creativity. It is both harder and more fun job than I thought.
If you had to change something what would you change then?
- I want to do something about global warming.
 
KRISTINA PETROSIUTE & CAROLINA SJöSTRAND FOR TOWN & COUNTRY



unomodels
 
J Lindberg - Stockholm Fall 2017


vogue

Love the hair cut!
 
House of Dagmar - Stockholm FW17


vogue

Hopefully we will see her at Calvin Klein, Raf Simons seems to like her a lot. She has an intelligent look that could mesh well with CK
 

Users who are viewing this thread

New Posts

Forum Statistics

Threads
210,730
Messages
15,125,587
Members
84,436
Latest member
rakuskoangel
Back
Top
monitoring_string = "058526dd2635cb6818386bfd373b82a4"
<-- Admiral -->