Elsa Hosk

w1rc06.jpg

w1rc5l.jpg

w1rcb4.jpg

w1rcd0.jpg

w1rcec.jpg

w1rcif.jpg

w1rcjp.jpg

Pics from http://www.linneabach.com http://www.blogg.se

Two HQs from linneabach.com. They are from early 2004, and I think you can tell by her mouth that she's still in braces. :P

I've seen her before and have always wondered who she was. She's a great model.

I first noticed her @ Guy Laroche fw 05, but I didn't know who she was...beautiful!!! :crush: :clap: :flower:

I read an interview with her a couple of weeks ago. It was her dad who sent in some pics to MIKAs when she was 14 (I think) to maybe get some commercials or something, and she's been modeling ever since. She also confirmed that she's going to finish high school, and that she's dating another model. :brows:

Some old pics of Elsa. For H&M, from lundlund

Attachments

• hm lindqwister.jpg
    hm lindqwister.jpg
    141.4 KB · Views: 78
  • elsah&m1.jpg
    elsah&m1.jpg
    108.7 KB · Views: 72
Saracita said:
I read an interview with her a couple of weeks ago. It was her dad who sent in some pics to MIKAs when she was 14 (I think) to maybe get some commercials or something, and she's been modeling ever since. She also confirmed that she's going to finish high school, and that she's dating another model. :brows:
But...:blush:...male model, or female model? :unsure:

p.s.
Thanks for the pics! :wink:

in Swedish though

Ni känner säkert igen henne från MQ:s julkampanj förra året eller från JC-reklamen för ett tag sedan.
Kanske har ni sett henne i Darins senaste videor, eller i Aco-reklamen på TV.
Nyligen var hon också nominerad till Årets Modell i tidningen Elle.
Elsa Hosk är bara 17 år gammal men hon har ändå hunnit med mycket.

När Elsa var 14 år gammal skickade hennes pappa in bilder på henne till modellagenturen Mikas för att få reklamjobb.
Hon fick jobbet och sedan dess har hon varit modell.
- När jag var yngre hade jag ingen aning om vad jag ville bli, säger hon.
Har du någon plan för framtiden då?
- Ja, jag ska gå ut gymnasiet, kanske flytta till New York, bo där och modella på fulltid.
Fast det är ju svårt att veta om jag kan fortsätta som modell, man måste ligga rätt i tiden.
Man vet inte hur länge de vill ha en. Men jag ska fortsätta så länge det går, säger hon.
Beskriv en vanlig dag som modell.
- Att vara modell är att göra reklam för något.
Man börjar tidigt för att hinna med, oftast jobbar man från 8 på morgonen till 7 på kvällen.
Vi börjar med att äta frukost tillsammans. Sen görs jag i ordning, jag sminkas,
håret blir vidgjort och jag tar på mig kläderna som jag ska ha på fotograferingen. Innan lunch hinner vi kanske ta tre bilder.
Hur mycket får du säga till om?
- Det beror på hur ny man är. Man kan ju inte ändra outfit, smink eller frisyr.
Man gör reklam för deras produkt så det är de som bestämmer, förklarar Elsa.
Det blir en hel del flygresor också när man jobbar som modell, bland annat har Elsa varit på en Dior-visning i Paris.
- Det är den roligaste visningen jag har gjort, säger hon glatt.
Men att vara modell är inte alltid så kul som det verkar. Man måste hela tiden anpassa sig efter nya miljöer,
gå på mycket casting och visa upp sig för folk. Man kan heller aldrig slappa av riktigt.
Extra jobbigt är det också för Elsa som samtidigt har skolan att tänka på.
- Jag går i tvåan på samhällsprogrammet så jag måste kombinera skolan med modellandet.
Det kan vara riktigt jobbigt, men än så länge har jag lyckats ganska bra, säger hon.
Det beror mycket på att jag har världens underbaraste lärare som låter mig resa när jag behöver det.
Elsa planerar att ta studenten, precis som sina klasskompisar.
Hon tycker att det är viktigt med en utbildning som hon kan luta sig tillbaka till.
- Om det inte går bra skulle jag vilja jobba inom media eller modebranschen.

Har du något speciellt plagg eller märke som du tycker extra mycket om?
- Ja, när jag var i Hongkong på en Fornarina-kampanj köpte jag ett par jättesnygga jeans med hög midja.
Annars tycker jag om märket Chloé.
Att vara modell innebär alltså att resa mycket. Elsa har varit i många länder,
bland annat Japan, Thailand, Portugal, England, Frankrike och USA.
Om det är en stor plåtning kan hon vara i landet i en vecka, men annars behöver det kanske bara ta en dag.
Men trots detta hinner hon se ganska mycket av landet.
- Ja, plåtningarna sker inte i en studio, utan oftast ute vid sevärdheterna så jag hinner ändå se ganska mycket.
Men någon fritid har jag inte.
Får du inte mycket hemlängtan?
- Nej, nästan aldrig. Jag brukar ha med mig en dator så jag kan hålla kontakten med mina vänner,
jag ringer också väldigt mycket och ibland följer mamma med, berättar Elsa.
Hon berättar sedan att hennes favoritdesigner är engelsmannen John Galliano. Men han är inte hennes största förebild.
- Inom modellyrket beundrar jag alla som har lyckats, man kan inte komma in i modellvärlden och ha en bitchig attityd,
säger hon. Men det är mina vänner som är mina största förebilder, av dem kan man lära sig mycket.
De är inte alls avundsjuka på mig utan de är bara glada för min skull.
Har du pojkvän?
- Ja, jag har världens underbaraste pojkvän. Han är själv modell, säger hon glatt.
Precis som alla andra ungdomar kan Elsa kolla sig i spegeln och känna sig snygg ibland, andra dagar är det tvärtom.
Men hon poängterar att man blir finare om man tror på sig själv.
Även om hon är modell tänker hon inte så mycket på vad hon äter.
- Jag frossar hela tiden, skrattar hon, utom när det är visning. Då får man tänka efter mer.
Men att banta kommer man inte långt på, tillägger hon.
Trots att hon ibland får skriva autografer till småtjejer på stan så känner hon sig inte som en kändis.
- Jag är jättedålig på att skriva autografer, skrattar hon.
Själv träffar hon väldigt många kändisar, speciellt under visningar och festerna efteråt.
- Jag har inte pratat med någon speciell, men en gång satt jag vid samma bord som Gwen Stefani.

Under skratt avslöjar hon sedan det pinsammaste hon varit med om.
Det var under en av hennes första fotograferingar som det inträffade.
Hon skulle ha på sig en tröja värd 38000 kronor. I rummet fanns också en värmefläkt.
- Det var riktigt varmt och jag var jättenervös. När fotograferingen var över hade jag svettat ner hela tröjan.
Det var riktigt pinsamt.
Vi gav Elsa chansen att beskriva sig själv med tre ord.
Det visade sig vara lättare sagt än gjort, men efter mycket betänketid svarade hon med ett skratt:
- Envis, glad och galen.
Vad är din högsta önskan?
- Det är att vara lycklig med min pojkvän, flytta till New York och leva livet.
Har du några tips till dem som vill bli modeller?
Elsa tänker efter en stund innan hon svarar.
- Tro på er själva! Bli inte ledsna om ni inte lyckas första gången.

10 snabba
Fotografering Modevisning
JC MQ
Darin Agnes
O.C Prison Break
Vinter Sommar
Fotboll
Ishockey
Harry Potter Sagan Om Ringen
Katt Hund
Bit ihop Bryt ihop
Glass Godis

unnihosk: Are you related to Elsa? :innocent:

The article isn't very interesting, it's written by school kids, for school kids, so... But here's a recap in English. :flower:

Bla, bla, bla... about how Elsa's only 17 but already has an impressive resumé and the world as her workplace.

It was her dad who sent some photos to MIKAs when Elsa was 14, to maybe get some commercial gigs and she's been working as a model ever since.

Do you have any plans for the future?
- I'm finishing high school, then I might move to NY and model full time. It's hard to say if I can continue modeling, though, you have to have the look of the moment. You never know if you'll still be in demand. But I'll keep working for as long as I can.

How modeling's not always as fun as it might seem, but also stressful etc. at times, and it's extra tough when you also have to handle school.
-I'm in my 2nd year (out of 3), so I have to combine school with modeling. It can be hard, but so far I've managed pretty well, she says. To a large extent thanks to my wonderful teachers who allow me to go away and travel when I need to.

Elsa plans on graduating, just like her class mates. She feels that it's important
to have have an educaton to fall back on.
- If things don't go as planned I would like to work in media or [with something else] in the fashion industry.

Do you have a special piece of clothing or brand you particularly like?
- Yes, when I was in
Hong Kong for a Fornarina campaign I bought this great pair of high-waisted jeans. Otherwise I like Chloé.

Don't you get homesick [when traveling]?
- No, almost never. I usually bring a computer so I can keep in touch with my friends, I'm also on the phone a lot and sometimes my mom goes with with me, Elsa says.

Her favorite designer is John Galliano. But he's not her biggest role model.
- Within the modeling world I admire everyone who has made it, you can't enter the modeling world with a bitchy attitude. But my friends are my greatest role models, I learn a lot from them. And they're not jealous of me or anything, just happy I'm doing well.

Do you have a boyfriend?
- Yes, I have the best boyfriend in the whole world. He's a model as well.

She has 'ugly days' just like everyone else, but makes a point of saying that you look better if you believe in yourself. She doesn't really watch what she's eating.
-I pig out all the time, she laughs, except before the shows. Then you have to think twice. But dieting won't take you anywhere.

She doesn't feel like a celebrity, even though little girls sometimes ask for her autograph.
- I'm, so bad at signing autograph, she laughs.

Her most embrassing model moment was when she was so hot and nervous during one of her first shoots, that the $6,000 sweater she was wearing was completely soaked in sweat by the end of the shoot.

Elsa describes herself in three words:
- Stubborn, happy, and crazy.

What is your deepest wish?
- To be happy with my boyfriend, move to New York and enjoy life.

10 quick questions
Photo shoot Fashion show
JC MQ (Swedish retailers, Elsa's modeled for both)
Darin Agnes (Idol winners, Elsa's been in two of Darin's music vids)
O.C Prison Break
Winter Summer
Soccer Icehockey
Harry Potter Lord of the Rings
Cat Dog
Suck it up Break down (The pun doesn't really translate...)
Ice cream Candy

(Elsa's answers in red)

http://kax.hd.se/news/index.lasso?news_id=3302&part=shownews.inc&s=news&skip=10

Last edited by a moderator:
^^ Thanks to unnihosk for the interview and to OlgaKorbut for the translation! :clap: :flower:

p.s.
So she seems to like football better than hockey...oh well, nobody's perfect...:lol: :P :rofl:

Last edited by a moderator:
Thanks for posting the interview, I hadn't seen it. :flower:

[Söderberg Agentur]

OlgaKorbut said:
unnihosk: Are you related to Elsa? :innocent:

hehe no, I'm not! I've met her a few times, she's really nice! and BEUTIFUL irl! but I don't know her very much ^_^

One year since this thread was created :wink: And Elsa is staying strong (of course she is)

These are hot! Bigger versions of the Plaza pics.

:flower:

lundlund

Users who are viewing this thread

New Posts

Forum Statistics

Threads
212,559
Members
86,446
Latest member
Verdant London
Back