Qatar Fund About to buy 30% of Prada

Discussion in 'Designers and Collections' started by BerlinRocks, Aug 5, 2009.

View Users: View Users
  1. BerlinRocks

    BerlinRocks New Member

    Joined:
    Dec 19, 2005
    Messages:
    11,242
    Likes Received:
    0
    challenges.fr

    yahoo babelfish translation :

     
  2. BerlinRocks

    BerlinRocks New Member

    Joined:
    Dec 19, 2005
    Messages:
    11,242
    Likes Received:
    0
    'real' english paper ...

    fashionmag.com
     
  3. Street_a_Licious

    Street_a_Licious Active Member

    Joined:
    Oct 21, 2003
    Messages:
    10,941
    Likes Received:
    1
    lol

    how could Miuccia refuse. Prada's low in funds now anyways.
     
  4. Squizree

    Squizree Looking Up

    Joined:
    Sep 18, 2006
    Messages:
    18,296
    Likes Received:
    0
    30% of Prada....that's quite a bit. Prada hasn't been doing too well recently from what I remember. Pray they fire Miuccia and get someone new.
     
  5. dee-ha

    dee-ha New Member

    Joined:
    Apr 1, 2009
    Messages:
    248
    Likes Received:
    0
    lol, how can they fire Prada? she's like the owner of the company
     
  6. Squizree

    Squizree Looking Up

    Joined:
    Sep 18, 2006
    Messages:
    18,296
    Likes Received:
    0
    lol I know it was a joke. Maybe she would realise how lame she is and fire herself.
     
  7. Street_a_Licious

    Street_a_Licious Active Member

    Joined:
    Oct 21, 2003
    Messages:
    10,941
    Likes Received:
    1
    pft. with her crappy previous collections? didn't she say she wanted to go as ugly as her customers would go with her? my eyes are still bleeding from that wool experiment.
     
  8. BerlinRocks

    BerlinRocks New Member

    Joined:
    Dec 19, 2005
    Messages:
    11,242
    Likes Received:
    0
    Anyway ...

    What would it change if QIA takes 30% of Prada ?
    I'm not sure it would change something seriously ...

    Could someone explain what would it change ?

    apart a MiuMiu shop on The Pearl ... I cannot see ...

    It's some investement ...
    nothing more, right ?

    i'm soo dumb when it comes to finances and business ...
     
  9. venjeans

    venjeans New Member

    Joined:
    Jul 21, 2009
    Messages:
    82
    Likes Received:
    0
    i think buying 30% of company's stock will give buyer a power to control the company, not total control yet within negotiations.
     
  10. mikeijames

    mikeijames no tom ford, no thanks.

    Joined:
    Nov 27, 2003
    Messages:
    5,880
    Likes Received:
    0
    how much is the deal worth? i wonder if it will satisfy their $500M+ debt....
     
  11. fashion tyger

    fashion tyger New Member

    Joined:
    May 8, 2008
    Messages:
    131
    Likes Received:
    0
    :rofl::lol:
     
  12. Street_a_Licious

    Street_a_Licious Active Member

    Joined:
    Oct 21, 2003
    Messages:
    10,941
    Likes Received:
    1
    as said in the article, 30% is a minority stake. Miuccia will always have the majority, so all final decisions are made by her, but i'd believe they could veto things. but i don't think it gives them a seat at the board, does it?
     
  13. Squizree

    Squizree Looking Up

    Joined:
    Sep 18, 2006
    Messages:
    18,296
    Likes Received:
    0
    I dunno Im kinda interested to see what this is gonna do. Qatar Fund is obviously gonna have a say in everything. Maybe a small say but none the less something.
     
  14. eternitygoddess

    eternitygoddess Active Member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    7,904
    Likes Received:
    3
    Qatar should ditch Prada and invest in Lacroix.
     
  15. cesarcmma

    cesarcmma New Member

    Joined:
    Sep 5, 2008
    Messages:
    2,112
    Likes Received:
    0
    Posted by Pasha in the bussines news small thread

     
  16. ParadEyes

    ParadEyes Spring of Córdoba

    Joined:
    May 26, 2005
    Messages:
    3,088
    Likes Received:
    0
    I'm with you on this. :judge:
     
  17. Squizree

    Squizree Looking Up

    Joined:
    Sep 18, 2006
    Messages:
    18,296
    Likes Received:
    0
    fashionologie
     
  18. mikeijames

    mikeijames no tom ford, no thanks.

    Joined:
    Nov 27, 2003
    Messages:
    5,880
    Likes Received:
    0
    ^what an interesting world we'd live in if prada and chloe sat under the same corporate umberella.
     
  19. Squizree

    Squizree Looking Up

    Joined:
    Sep 18, 2006
    Messages:
    18,296
    Likes Received:
    0
    As much as I dislike Prada and Miuccia's fashion vision, I don't want to see the house owned by another giant label-sucking company.
     

Share This Page

monitoring_string = "058526dd2635cb6818386bfd373b82a4"