mom4etozavsi4ko
Active Member
- Reaction score
- 8
Live Streaming... The F/W 2025.26 Fashion Shows
nymag.comElza Luijendijk (IMG)
With her icy good looks, Dutch newcomer Elza Luijendijk debuted as a Prada exclusive in Milan, and the 16-year-old went on to score the opening and closing looks at Stefano Pilati's final Yves Saint Laurent show.
Show list: Alexander McQueen, Ann Demeulemeester (Opened), Balenciaga, Elie Saab, Giambattista Valli, Givenchy, Hakaan, Hussein Chalayan, Miu Miu, Prada (Exclusive), Sacai, Sonia Rykiel (Closed), Viktor & Rolf, Yves Saint Laurent (Opened and closed)
fashionmilk.comFashionmilk Exclusive met Elza Luijendijk!
Gepost: 17 maart 2012 | Auteur: Toeps | In: Interviews, New Faces | Tags: Elza Luijendijk, Fresh Model Management, Vera Luijendijk | Reageer!
Twee van Elza’s favoriete foto’s: De show van Givenchy, en een test door Wikkie Hermkens
Ineens was daar Elza Luijendijk. Nou ja, niet helemaal ineens, we hadden haar samen met haar zusje Vera ook al op de cover van de Jackie gespot enige tijd geleden, en in de Grazia… Maar bam! Daar was ze! Prada exclusive! Daarna Balenciaga semi-exclusive en vervolgens de ene show na de andere! Fashionmilk sprak met de zestienjarige Elza over Milaan en Parijs, over haar tweelingzusje en over haar dromen.
Fashionmilk: Hoe heb je fashionweek beleefd?
Elza: Het was geweldig! Ik heb zoveel geleerd. Mijn fashionweek begon in Milaan met Prada, exclusive. De volgende dag vertrok ik alweer met het vliegtuig naar Parijs. Hier heb ik heel veel castings gedaan. Ik heb gereisd met de metro, maar soms heb ik ook een driver gekregen of een motor-driver als ik haast had. Het was geweldig om de shows te lopen en alle mooie dingen mee te maken. Natuurlijk is het ook heel zwaar, omdat je soms om vier uur op bent ‘s ochtends en je om één of twee uur ‘s nachts pas in bed ligt. Maar dat gaf niet, het was geweldig om te doen!
F: Je zit nog op school hè? Hoe doe je dat met modellenwerk?
E: Ja, ik zit in 5 havo, dus dit is mijn examenjaar! Ik zorg ervoor dat ik zoveel mogelijk huiswerk doe in de tijd dat ik niet met modellenwerk bezig ben. Natuurlijk is het wel erg druk, bijvoorbeeld omdat ik ook een aantal dagen school heb gemist door de fashionweeks en voor opdrachten in Nederland. Maar ik zorg ervoor dat wanneer ik een casting heb en daar een poosje moet wachten, ik altijd wat huiswerk bij me heb.
F: Je hebt ook een tweelingzus, Vera. Toch zien we jou bij alle shows en Vera niet, hoe zit dat?
E: Klopt, ik heb een lief tweelingzusje. Het is alleen zo dat Vera nog langer naar school moet dan ik, omdat zij in 5 VWO zit. Natuurlijk vindt ze het jammer dat het voor haar nu wat langer duurt, maar Vera gaat gewoon lekker volgend jaar!
F: Is er wel eens sprake van jaloezie?
E: Jaloezie? Haha, ben je gek?! Nee, dat is er totaal niet. Vera is juist heel erg blij voor mij! Ze stuurde me iedere dag filmpjes waarin ze me succes wenste. Als ik voor een show geboekt was en ik belde haar moest ze soms bijna huilen van blijdschap! Ik ben zo blij met mijn lieve tweelingzusje.
Vroeger waren ze ook al zo schattig samen!
F: Vind je het leuker om samen met je zus te werken, of hebben jullie liever ieder een eigen carrière?
E: Van allebei kunnen wij genieten. Het is super om samen te shooten. We doen bijna alles samen en we krijgen bij shoots dan ook vaak te horen dat het lijkt alsof we samen bewegen. Dat alle bewegingen die we maken dus een soort van in elkaar passen. Maar natuurlijk is het ook leuk om alleen te werken. We kunnen dan echt niet wachten om elkaar alles te vertellen en natuurlijk om het werk van de ander te bekijken!
F: Wat vind je het leukste aan modellenwerk?
E: Het leukste is dat modellenwerk heel afwisselend is en dat het een geweldig gevoel is om over de catwalk te lopen, jezelf te zien liggen als je in de winkel langs de tijdschiften loopt en te werken met zulke creatieve mensen.
F: Wat vind je de mooiste foto van jezelf?
E: Oef, dat is een hele moeilijke vraag. Elke foto die ik heb is anders. Ik hou wel van foto’s met een sterke blik, maar welke ik nou de mooiste vind is moeilijk. Catwalkfoto’s vind ik ook heel mooi altijd. Ik heb een paar lievelingsfoto’s… Twee van Elza’s lievelingsfoto’s staan bovenaan dit stukje.
F: Wat heb je altijd bij je?
E: Een haarborstel, want het is belangrijk dat je haar goed zit als je naar een casting gaat. Ook heb ik altijd hakken aan, die draag ik ook gewoon naar een opdracht. Ik vind het fijn om ergens binnen te komen met mijn hakken aan, om gelijk een goede en professionele indruk achter te laten. Smintjes zitten ook altijd in mijn tas, het is erg belangrijk dat je fris ruikt, omdat je heel dicht bij mensen in de buurt werkt. Als laatste is een flesje water ook echt een must. Het is heel belangrijk dat je genoeg water drinkt, dat is heel goed voor je huid.
F: Wat vind je behalve modellenwerk nog meer leuk om te doen?
E: Ik heb het eigenlijk heel erg druk met modellenwerk en met het bijwerken van alles wat ik op school heb gemist. Maar als ik tijd heb vind ik het super om met mijn vriendinnen en familie af te spreken en iets leuks te doen samen. Ook hou ik van af en toen even lekker in mijn bed liggen en Vampire Diaries kijken op mijn laptop. Verder hou ik van winkelen, maar alleen als ik iets vind om te kopen. Uren door winkels slenteren en niets kopen vind ik verschikkelijk. Mijn grootste passie is toch echt modellenwerk en alles wat daarbij hoort. Ik ben daarom heel erg blij met zo’n topbureau als Fresh Model Management, en dat ze in mij geloofden toen ik samen met mijn zusje een jaar geleden met modellenwerk begon.
F: Wat wil je als model bereiken?
E: Wat ik heel graag wil is in de top 50 modellen van models.com komen te staan. Het liefst in de top 10 natuurlijk, haha! Als je echt iets wil en je gaat er voor 1000% voor, dan moet het zeker lukken. Ik wil graag heel veel goede campagnes, tijdschriften en shows binnenslepen en genieten van mijn modellencarrière! •
Wij hopen dat Elza lekker veel shows en campagnes binnenhaalt en zo een geweldige start van haar modellencarrière heeft! We blijven haar, en zusje Vera natuurlijk, op de voet volgen.