Madeleine Blomberg | Page 4 | the Fashion Spot

Madeleine Blomberg

She looks great as a blonde! I think she needed some change! OlgaKorbut: thank you for the editorial from D! I TRULY love it!

Last edited by a moderator:
a few more polaroid shots

252.jpg

img

And here is the first editorial for us to see with Madeleine rocking her new shorter hair..
Interest in her must be peaking again.
Badasssss

She comes off less harsh with this hair.

247.jpg

248.jpg

249.jpg

250.jpg

img

Catharine Malandrino FW06 + Backstage Proenza

00150m.jpg
00500m.jpg

VPL FW06

17m.jpg
30m.jpg

Zero Maria Cornejo FW06

00010m.jpg
00100m.jpg
00200m.jpg
00300m.jpg

Y-3 FW06

00400m.jpg
00530m.jpg

style.com

VPL SS06

00070m.jpg
00200m.jpg

Matthew Williamson SS06

00190m.jpg
00130m.jpg

with Tasha Tilberg

00530m.jpg
00570m.jpg

00730m.jpg

style.com

IOC SS06 with Luca Gadjus

00290m.jpg

style.com

Thank you, yourbestfriend, for all the pics! This thread needed it! :clap:

I think it's new:

18ch1.jpg
22ig1.jpg

32va.jpg
40hs1.jpg

13gy1.jpg
26fx1.jpg

30zi.jpg
48cu.jpg

58kz.jpg
60wq.jpg

77nb.jpg
89kg1.jpg

98ka.jpg
103ar1.jpg

[julian meijer agency]

She looks great most of the time... but on the cat walk her facial expression is plain... almost like some one is lost. Hope he can work on that - she is very pretty.

I think she needed a makeover and the cut's nice, but the blonde... nah. I like her with darker than usual hair.

stockholmsgruppen

i think she should get more attention , because she is stunning!

ohmyy said:
i think she should get more attention , because she is stunning!

agree 1000000000%!!!!!!!!!!!!!!

she is surely one of the best swedes :heart: I have three Madde-eds on my comming list, lets see if I can post them today (or tomorrow, or the day after that. but not later I hope ^_^ )

She is nothing attractive, but Madeleine is a very interesting model.
Quiet, and stone like..
and no new images since June?
Blasphemy!

Vogue UK
Nov 2003
Corrine Day
theseventh.com

Attachments

• fc_VogueUK-Nov2003_Madeleine-Blomberg-01_phCorinne-Day.jpg
    fc_VogueUK-Nov2003_Madeleine-Blomberg-01_phCorinne-Day.jpg
    222.7 KB · Views: 14
  • fc_VogueUK-Nov2003_Madeleine-Blomberg-02_phCorinne-Day.jpg
    fc_VogueUK-Nov2003_Madeleine-Blomberg-02_phCorinne-Day.jpg
    281 KB · Views: 10
  • fc_VogueUK-Nov2003_Madeleine-Blomberg-03_phCorinne-Day.jpg
    fc_VogueUK-Nov2003_Madeleine-Blomberg-03_phCorinne-Day.jpg
    292.9 KB · Views: 14
  • fc_VogueUK-Nov2003_Madeleine-Blomberg-04_phCorinne-Day.jpg
    fc_VogueUK-Nov2003_Madeleine-Blomberg-04_phCorinne-Day.jpg
    258.5 KB · Views: 7
  • fc_VogueUK-Nov2003_Madeleine-Blomberg-05_phCorinne-Day.jpg
    fc_VogueUK-Nov2003_Madeleine-Blomberg-05_phCorinne-Day.jpg
    173.3 KB · Views: 8
  • fc_VogueUK-Nov2003_Madeleine-Blomberg-06_phCorinne-Day.jpg
    fc_VogueUK-Nov2003_Madeleine-Blomberg-06_phCorinne-Day.jpg
    298.8 KB · Views: 24
  • fc_VogueUK-Nov2003_Madeleine-Blomberg-08_phCorinne-Day.jpg
    fc_VogueUK-Nov2003_Madeleine-Blomberg-08_phCorinne-Day.jpg
    214.5 KB · Views: 7
  • fc_VogueUK-Nov2003_Madeleine-Blomberg-07_phCorinne-Day.jpg
    fc_VogueUK-Nov2003_Madeleine-Blomberg-07_phCorinne-Day.jpg
    253.8 KB · Views: 11
  • fc_VogueUK-Nov2003_Madeleine-Blomberg-09_phCorinne-Day.jpg
    fc_VogueUK-Nov2003_Madeleine-Blomberg-09_phCorinne-Day.jpg
    156.9 KB · Views: 7
  • fc_VogueUK-Nov2003_Madeleine-Blomberg-10_phCorinne-Day.jpg
    fc_VogueUK-Nov2003_Madeleine-Blomberg-10_phCorinne-Day.jpg
    255.8 KB · Views: 6
and an article from Swedish press
can any of our members translate please, it looks pretty interesting..

Folk & Familj

”I framtiden vill jag ha en egen hästgård”
Madeleine Blomberg från Halmstad tillhör modelltoppen i New York

Bild: ANDERS ANDERSSON
trans.gif

Säker framför kameran.
Ett större självförtroende är det bästa modelljobbet har fört med sig, menar Madeleine. Och så tycker hon förstås att det är roligt att stå framför kameran. I dag har Halmstadtjejen kontrakt med agenturer som IMG och Stockholmsgruppen.

trans.gif

Yrke för unga.
Som modell blir man pensionär när man fyller 25 år, menar Madeleine Blomberg som i år blir 20.

Hästvän. 3-åriga hopphästen Quite Cute är under inridning. När Madeleine är hemma i Halmstad blir det många timmar i stallet.

Gillar varandra. "Det är en särskild kommunikation man har med djur. Det är som att de vet att man tycker om dem" säger Madeleine om sitt stora hästintresse. Egna hästen Quite Cute ser ut att hålla med.

trans.gif
Vill ha både och. Madeleine Blomberg har funnit sig tillrätta i den internationella modellvärlden. Men hästarna är hon inte beredd att ge upp, i framtiden är drömmen en egen gård.

trans.gif
Känt ansikte. Madeleine må vara relativt okänd i Sverige, men internationellt har hon gjort kampanjer för till exempel Miu Miu, Prada, Asprey, Jean Paul Gaultier, J Lindeberg och Giorgio Armani.

2006-01-23 00:00
SÖNDRUM
Hon har gjort kampanjer för Prada, Armani och Jean-Paul Gaultier, får gå på massor av fester och blir presenterad för kändisar som skådespelerskan Liv Tyler. Men trots raketkarriären som modell i New York trivs 19-åriga Madeleine Blomberg från Halmstad fortfarande bäst hemma i stallet i Lejeby.

Det var nära ögat att intervjun med Madeleine inte blev av. Modellagenturen ringde dagen före träffen med HP och förvarnade Madeleine om att hon eventuellt behövdes på ett jobb i New York. Men uppdraget flyttades fram och hon fick fortsätta sin ledighet hemma hos föräldrarna i Söndrum några dagar till.

Snabba ryck är annars något som hör modellivet till. Madeleine berättar att hon alltid måste vara beredd på att åka och jobba – vart som helst och när som helst.

– Det finns inga vardagar i det här jobbet. Två till tre dagar före ett jobb får man ett samtal från agenturen om att man ska åka till exempelvis Paris. Det går aldrig att planera något.

Madeleine Blomberg ska snart fylla 20 år, men är redan etablerad i toppskiktet av den internationella modellvärlden. De senaste åren har hon synts på omslaget till brittiska och italienska Vogue, och gjort reklamkampanjer för modehus som Giorgio Armani, Miu Miu, Prada, Asprey, Jean Paul Gaultier och J Lindeberg. Förra året var hon en av tre nominerade till Årets modell på Elle-galan i Stockholm.

I dag bor hon i New York men jobbar även i Paris, London och Milano, samt Japan, och alldeles nyligen i Indiens huvudstad New Delhi. Däremot är hennes ansikte relativt okänt i Sverige.

– Marknaden är inte så stor i Sverige. Jag brukar gå Filippa K:s visningar och har gjort J Lindebergs kampanj, men jag hade gärna velat jobba mer här.

Det var på de internationella hästtävlingarna i Falsterbo som allting började för fem år sedan. Madeleine gick runt och tittade tillsammans med en kompis när en kvinna plötsligt kom fram och frågade om hon hade lust att arbeta som modell.

– Jag hade aldrig haft en tanke på det. Jag var ju bara 14 år och ägnade all min tid åt hästarna.

Kvinnan visade sig vara modellscout för agenturen IMG, och sommaren 2002, när Madeleine hade hunnit fylla 16 år, fick hon åka till New York en månad för att visa upp sig för potentiella uppdragsgivare.

– Jag gick mellan tio och 15 castings (kundbesök) per dag. Det var lätt hysteriskt, men jag hade hela tiden någon

i familjen med mig. Och efter det kände jag att det började ta fart.

Det riktiga genombrottet kom när Madeleine först fick gå visningar för Prada och sedan även göra en kampanj för den världsberömda klädskaparen.

– Det är många som ser upp till Prada. När någon ny tjej får göra hennes kampanj så brukar det innebära att modellen blir stor direkt, konstaterar Madeleine.

Hur är då det internationella modelllivet? Stämmer fördomarna om diviga fotografer, skitsnack tjejerna emellan och droger som florerar överallt?

Madeleine skrattar och säger att den bild som målas upp i till exempel tv-serien Top Model känns ganska överdriven.

– Jag kan uppriktigt säga att det inte är så mycket avundsjuka bland modeller som alla tror. I alla fall inte när alla är på samma nivå. Det kan säkert vara värre bland dem som kämpar sig uppåt.

Men visst är det ett lyxigt liv emellanåt, medger hon. En av Madeleines första stora jobb gjordes i North Carolina USA.

– Där fick vi bo i ett hus precis vid stranden och kockar kom dit och lagade vår mat. En dag såg vi till och med en delfingrupp som hoppade. Jag hade min bror med mig, och han tyckte det var ganska häftigt, ler Madeleine.

Under visningsveckorna anordnas ständiga fester, och en fördom som däremot verkar stämma är den om droger.

– Det är sjukt mycket droger, alla tar det. Jag blev nästan rädd i början, jag tänkte att ”är det så här i den här världen”? Man blir erbjuden hela tiden, men jag skulle faktiskt aldrig testa droger.

Madeleine säger att hennes familj och hästintresse hjälper henne att stå stadigt med båda fötterna på jorden. I Lejeby utanför Laholm finns den treåriga valacken Quite Cute, som hon ägnar sig åt så fort tiden finns. Det är skönt att ha tillgång till båda världarna: att kunna dra på sig hästkläderna och för en stund sluta vara berömd fotomodell.

– Det är så himla lätt att flyga upp annars. Särskilt märker man det på tjejer från fattiga länder, plötsligt får de allt serverat och det kan vara svårt att hantera.

Hästintresset var även anledningen till att Madeleine valde att gå naturbruksgymnasiet i Bollerup utan för Tomelilla i Skåne, långt bort från alla världens modescener.

– I början ville jag inte berätta på skolan att jag jobbade som modell. Det var ju ett helt nytt sammanhang där man inte kände någon, och jag ville inte sticka ut.

Men visst undrade klasskompisarna varför Madeleine åkte bort så ofta. Så när rumskompisen hittade en tidning med bilder på Madeleine var det lika bra att berätta.

– Några i klassen reagerade lite konstigt, vissa blev avundsjuka.

En del kommentarer blev hon ordentligt trött på, som dem om hur mycket pengar hon måste tjäna.

– Jag berättar inte hur mycket jag tjänar och jag frågar aldrig någon annan om vad de tjänar. Jag tycker helt enkelt inte att det är särskilt intressant. Men vissa ville väldigt gärna veta, och när jag inte berättade antog de att det rörde sig om väldigt mycket pengar.

I dag har hon lärt sig att säga ifrån om någon går över gränsen. Självförtroendet och självkänslan har stärkts av jobbet, det är det mest positiva som modellandet har fört med sig, säger hon.

Men visst finns det också baksidor. Modellyrket är inte så glamoröst som hon först trodde. Tvärtom är det ofta slitigt och väldigt ensamt.

– Man får jobba konstant, det är långa dagar och man vet aldrig sina arbetstider. Ibland har jag varit gråtfärdig av trötthet. I början verkade folk inte förstå att jag bara var 16–17 år. Jag ville säga att ”jag är inte så stor som ni tror”.

Vid ett tillfälle blev det helt enkelt för mycket. Madeleine gick sista året på gymnasiet och det var massor att göra

i skolan. Samtidigt befann hon sig i New York och jobbade under visningsveckorna.

– Jag kände att det inte funkade, det var så mycket i skolan, så mycket press från alla håll.

Kunderna fick vackert acceptera faktum, Madeleine åkte hem igen. I dag, när hon är tillbaka i New York, tycker hon att det var rätt beslut.

– Jag ville verkligen gå klart skolan. Men visst, när jag åkte hem var jag på en hög nivå, som det nu tar lite tid att komma tillbaka till.

Än så länge trivs Madeleine i modevärlden och hoppas kunna fortsätta ”så länge det går”.

– Vissa klamrar sig fast eftersom de inte har något att gå tillbaka till, ingen familj, inga vänner. Men när jag väl slutar, då vill jag verkligen lägga det åt sidan och göra någonting annat.

I framtiden vill hon absolut flytta hem till Sverige och förhoppningen är att kunna studera till veterinär. Drömmen är att ha en egen hästgård.

Ett lugnt liv på landet, alltså?

– Ja, det skulle jag tycka om.

http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=115556

Here you go, ybf. :flower:

"In the future I want my own horse ranch"

Madeleine Blomberg from Halmstad belongs in the modeling elite of New York.

2006-01-23 00:00
SÖNDRUM

She has done campaigns for Prada, Armani and Jean-Paul Gaultier, she gets invited to parties and presented to celebrities like actress Liv Tyler. But in spite of her rocketing career as a model in New York, what 19-year-old Madeleine Blomberg from Halmstad likes best is still being at home in the stable in Lejeby.

It was a close call that this interview never happened. Her agency called the day before our meeting to notify Madeleine that she might need to rush off to New York for a job. But the shooting was postponed, and she could continue her vacation in her family home in Söndrum for a few more days.

The fast pace is part of a model's life. Madeleine tells us she always has to be prepared to go on a job - anywhere and at any time.

– There are no weekdays in this profession. Two to three days before a job you get a call from the agency saying you're off to Paris, for instance. You can never make plans.

Madeleine Blomberg is about to turn 20, but is already established in the top tier of the international modeling world. The last few years she has graced the covers of British and Italian Vogue, and she has done campaigns for fashion houses like Giorgio Armani, Miu Miu, Prada, Asprey, Jean Paul Gaultier and J Lindeberg. Last year she was one of three nominees for Model of the year at the Elle Awards in Stockholm.

Today she resides in New York, but she also works in Paris, London, Milano, and Japan, and just recently in New Delhi. In Sweden, however, she remains relatively unknown.

– Sweden is not a very big market. I usually do Filippa K's shows and I've done a campaign for J Lindeberg. But I'd very much have liked to work more here.

It was during the international equestrian event in Falsterbo it all started five years ago, Madeleine was strolling around with a friend when a woman approached her and asked if she would be interested in working as a model.

– I had never even considered it. I was only 14 and devoted all my time to the horses.

The woman turned out to be a model scout for the agency IMG, and in the summer of 2002, when Madeleine had turned 16, she got to travel to New York to present herself to pontential clients.

– I had between ten and 15 castings (client appointments) every day. It was a tad hysterical, but I always had some family member with me. And after that I felt that things started to take off.

The real breakthrough came when Madeleine was cast for Prada shows, and then also chosen to do a campaign for the world famous designer.

– Many people look up to Prada. When a new girl gets to do her campaign, it usually means instant success for the model, Madeleine notes.

What is it like then, international model life? What about the prejudices of photographers with an attidue, jealous, back stabbing models, and ever present illegal substances?

Madeleine laughs and says that the pictured painted in TV shows like "Top Model" is rather exaggerated.

– I can honesly say that there's not as much envy between models as people seem to think. At least not when everyone's on roughly the same level. It might be harsher among those who are struggling to make it.

But it certainly is a luxurious life sometimes. One of Madeleine's first, big shootings took place in i North Carolina, USA.

– We lived in a house right by the beach and cooks came everyday to prepare our food. One day we watched dolphins play. I had my brother with me, and he thought it was pretty cool, Madeleine smiles.

During the fashion weeks there are endless parties, and one prejudice that does seem to hold true is the one about drugs.

– There are so much drugs, it's sick, everyone does it. I was almost scared at first, I thought "is this what this world's like"? You get offers all the time, but I really would never try drugs.

Madeleine says that her family and her love of horses keep her grounded. In Lejeby outside of Laholm stands 3-year-old gelding Quite Cute, to whom she devotes as much time as ever possible. It is great to have access to both worlds: to put the stable clothes on and for a while stop being a celebrated fashion model.

– It's so easy to lose it otherwise. You notice it in some of the girls from poorer countries, all of a sudden they get everything served and it can be hard to handle.

Her interest in horses was also the reason why Madeleine chose to go to naturbruksgymnasiet in Bollerup utanför Tomelilla i Skåne, far away from all the fashion scenes of the world.

– To begin with, I didn't want to tell people at school that I was working as a model. It was a completely new surrounding where you didn't know anyone, and I didn't want to stand out from the crowd.

But of course her class mates started wondering why Madeleine was away so much. So when her room mate found a magazine with pictures of Madeleine, she told it like it was.

– A few people in school reacted a bit strange, some got jealous.

She grew weary of some of the comments, like the nagging ones about how much money she must be making.

– I never talk about the kind of money I make and I never ask anyone else how much they make. I just don't find that very interesting. But some people were just so eager to find out, and when I didn't tell, they assumed it was enormous amounts.

Today she knows how to say no when someone crosses the limit. Her confidence and self esteem has been strengthened by her work, that is the most positive thing modeling has brought her, she says.

But there are of course downsides. Modeling is not as glamorous as she first assumed. On the contrary, it is often hard work and very lonely.

– You work constantly, long days, and you never now what hours. Sometimes I've been near tears from fatigue alone. In the beginning people didn't seem to realize that I was just 16-17 years old. I wanted to say "I'm not as grown-up as you think".

At one point things just became too much for her. Madeleine was a senior in high school with a busy schedule and loads of homework. At the same time, she was in New York for the shows.

– I felt that things didn't work out, I had so much in school, so much pressure from everywhere.

Her clients had no choice but to accept her decision, Madeleine went home. Today, back in New York, she feels that it was the right decision.

– I really wanted to finish school. But, sure, when I left I was working at a high level, and it will take me time to get back to that.

So far Madeleine likes it in the fashion world and she hopes to continue "for as long as possible".

– Some cling to modeling because they don't have anything to fall back on, no family, no real friends. But when I stop working, I really want to put it aside and do something else.

In the future she definitely wants to move back to Sweden and she hopes to study to become a veterinary. The dream is to run her own horse ranch.

A quite life on the countryside, then?

– Yes, I would like that.

Thanks OlgaKorbut, your translation is greatly appreciated. Karma for you!
I guess we know why she suddenly dissapeared for the shows that one spring season a few years ago, but it was a good decision for her...

Hey, look at that pretty smile!

Backstage at the Guldknappen (The Golden Button) gala during Sthlm Fashion Week SS07.

damernas.se

Users who are viewing this thread

New Posts

Forum Statistics

Threads
215,558
Members
89,570
Latest member
maliel
Back