Found this article too... unfortunately I don't speak dutch...
http://www.nina.be/nina/nl/7796/Nin...Nina-model-kandidaat-9-Raphaelle-Dupire.dhtml
Nina-model 2011, kandidaat 9: Raphaëlle Dupire
19/07/11 - 10u42
Foto's: Faye Pynaert.
Ze is dol op mode en wordt geregeld gespot door modellenscouts en nu dus ook door NINA. "NINA-model worden, zou een springplank zijn voor me zijn. Ik ga ervoor!" zegt Raphaëlle Dupire (17).
- Foto's; Faye Pynaert.
- Foto's; Faye Pynaert.
De NINA-modellenzoektocht, het is elk jaar opnieuw een hele opdracht. Maar soms lopen ze ook gewoon voorbij. Zoals Raphaëlle.
Eigenlijk had ze geen zin om naar Knokke te komen, maar haar mama wist haar te overhalen. Ze hertrouwt en wou samen met haar dochter de perfecte bruidsjurk kiezen. Uiteindelijk vertrok ze toch en werd ze door ons gespot.
"Ik ben de eerste keer van mijn leven in Knokke en hier sta ik voor de lens van jullie fotograaf. Leuk!" Eigenlijk was ze al ingeschreven bij een modellenbureau, maar daar kreeg ze geen werk.
"Ze wilden me meteen lanceren op de haute-coutureshows, maar dan moet ik eerst stevig vermageren. Ik wil gerust op mijn eten letten en sporten. Een goed model heeft discipline. Maar het moet redelijk blijven."
Raphaëlle kijkt ernaar uit om in de nabije toekomst aan de slag te kunnen als model. Eerder dook ze al op in een videoclip en onlangs nam ze deel aan een covershoot voor een Frans magazine.
"Heel plezant allemaal. Het is fijn om als model je steentje bij te dragen aan mooie, artistieke foto's. Je moet wel wat kunnen. Mooi zijn, is zeker niet goed genoeg. En je moet een ijzersterk karakter hebben, maar dat heb ik."
Mocht haar modellencarrière toch niet van de grond komen, dan wil Raphaëlle zeker aan de slag in de modesector. "Een creatief- commerciële job, dat zegt me wel iets."
Stemmen voor Raphaëlle
Wil je stemmen voor Rapaëlle? Stuur dan een sms met NINA 09 naar 6659. Je mag zo vaak sms'en als je wil, van 7 t.e.m. 15 augustus 2011. (0,50 euro/sms, NINA, Brusselsesteenweg 347, 1730 Kobbegem, 02/454.24.01).
Gespot!
Ben jij tussen 14 en 22 jaar oud en denk jij dat jij het kan maken als model? Meld je aan bij NINA! Vandaag vind je Ilse om 14 uur aan surfclub van Zeebrugge (Zeedijk 50). Mannelijke aspirant-modellen zijn meer dan welkom!
Volg de NINA modellenzoektocht op
Facebook,
Twitter en natuurlijk op
www.nina.be
Identikit
Woonplaats Bondues (tegen Rijsel, Frankrijk)
Geboortedatum 09/08/1994
Lengte 1, 78 m
Gewicht 59 kg
Maat 34/36
Studie/werk laatste jaar middelbaar
Relatie single
Hobby uitgaan met vriendinnen