• Xenforo Cloud will be upgrading us to version 2.3.5 on March 12th at 12 AM GMT. This version has increased stability and fixes several bugs. We expect downtime for the duration of the update.

Mona Johannesson

:winkiss:That cover really is beautiful:heart:
Mona looks gorgeous and I love her hair, her eyes and of course the stunning Versace dress.:D
Thanks shely:flower:

She's in another Above Magazine editorial (Spring 2009 I suppose?)

"Unbridled"
ph. Peter Farago
source: peterfarago.com

(Caroline Winberg is also featured though I have not included her shots)

Mona is in the new (May) J Crew catalog! I picked one up and will scan shortly but she's featured all over the website as well. For now, here are the pics from the J. Crew Spring Collection (which are not featured in the catalog)

part 1:

source: jcrew.com

After much fighting with my scanner, here are the scans :flower:

J. Crew May 2009
scanned by me
Part 1:

modell4356929163.jpg

Mona Johannesson är bara 21 år, men har redan förverkligat sin dröm om en egen gård och ett stall fullt av hästar. Pengarna är inget problem – tack vare en sju år lång kometkarriär som toppmodell i London, New York, Paris och Milano.
Numera är gården i Småland hennes fasta punkt mellan resorna.

"Anledningen till att jag över huvud taget började jobba som modell var att jag ville tjäna ihop tillräckligt för att köpa en hästgård. Den ekonomin hade jag inte tidigare", säger Mona Johannesson.

Det är en av årets första riktiga vårdagar och solen lyser från en klarblå himmel.

Stoet Venus följer snällt med när Mona Johannesson hämtar henne för gemensam foto grafering. Venus är sju år, halvblod och med de rätta generna hos en hopphäst. Sedan ett år är hennes hem det nybyggda stallet på Fägerstad prostgård. Mona Johannessons bolag köpte henne för 350.000 kronor, och Venus är en del i en målmedveten satsning av sin unga ägare.

"Mitt huvudintresse är avel av halvblod. Jag ska bygga en bas med bra avelsmaterial och skapa en god kundkrets.

På det följer utbildning och försäljning."

Vid sidan av modelluppdragen är hästarna Mona Johannessons arbete. Hennes bolag äger i dag tio hästar som går på de egna markerna.

Det var i augusti 2006 som hon och mamma Pia Hedberg köpte Fäger stad prostgård några mil utanför Växjö.

"Jag hade jobbat så pass mycket och hade en så stor budget att jag kände att jag hade råd att köpa en gård. Först letade vi i Jönköpingstrakten, men hittade ingenting. Sedan var vi inne på västkusten. Till sl*t hittade vi den här gården som mina morföräldrar tipsade om", säger Mona Johannesson, som då var 18 år och bosatt på Manhattan i New York.

Fägerstad prostgård ligger i en liten by, inbäddad i ett typiskt småländskt landskap med skog och små insprängda åkrar. Mangården är röd med vita knutar. Den gamla huvudbyggnaden finns inte kvar. Ursprungligen var gården 890 hektar stor. I dag omfattar ägorna 30 hektar, fördelat på 20 hektar åker och bete, resten skog.

"Det var lite av en slump att vi hamnade här nere och att det blev 30 hektar. Från början tänkte vi att vi behöver max fem hektar, men sedan vidgar man sina vyer."

Gården hade tidigare varit ute till försäljning, men då brann stallet natten till visningsdagen.

Mona Johannesson och hennes mamma kontaktade mäklaren och fick köpa i befintlig skick. Priset blev drygt 2 miljoner kronor, mot tidigare utgångspris på 2,6 Mkr.

Under de två och halvt år som gått har Mona Johannessons bolag lagt in 7 Mkr i allt som behövs för att bygga ett stuteri. Det nya stallet kostade till exempel 2,5 Mkr.

"Jag har investerat väldigt mycket i stall, ridhus och hästar. För att inte tala om hästmat, det är dyrt", säger hon och skrattar.

"Det är massiva pengar. Jag mår nästan dåligt av att höra siffrorna, men det höjer värdet på gården och eftersom det är det här jag vill hålla på med känns det rätt. Pengarna är välinvesterade."

Miljonerna kommer från hårt arbete för världens stora modehus. Mona Johannesson var 14 när hon upptäcktes av en modellagent på Göteborg Horse Show. I dag, drygt sju år senare, är hon ett känt namn i modevärlden och kan slå mynt av sin skönhet.

Hon har varit på omslaget till Vogue och är omskriven i en rad andra modetidningar.

Hemma i Sverige har H&M, Filippa K och Acne anlitat henne.

"Nu har jag gått över till att jobba med reklam och kataloger, för det är mer pengar i det. Tidigare gjorde jag mycket high fashion för de stora modehusen – Chanel, D&G, Hugo Boss, Valentino, Tommy Hilfiger. Jag gick visningar och jobbade för de flesta, men i dag är jag mer inriktad på kataloger, hårprodukter och parfym."

En stor kund är amerikanska J Crew, där Michelle Obama handlar sina kläder.

Mona Johannesson drar in mer pengar på ett år än flertalet börsdirektörer. Hennes bolag Mona J AB omsatte 5,6 Mkr 2007 och ungefär lika mycket i fjol. Hon håller med om att det är mycket pengar.

"Jo, men de går direkt in i företaget. Jag tar inte ut mer i lön än att jag bara betalar kommunalskatt. Jag plockar inte ut något extra, ingen bonus för mig", säger Mona Johannesson, märkbart road.

Numera är alltså Fägerstad hemma, men få i Mona Johannessons ålder har samma erfarenhet av att leva och arbeta i olika världsstäder.

Förutom hundratals nätter på hotell har hon hyrt lägenhet eller rum i London, New York, Milano och Paris. Och fått klara sig på egen hand.

"Man är aldrig så ensam som när man bor i en storstad och inte känner någon. Även om du har miljontals människor omkring dig är du mer ensam än på landet med tio grannar. Här hejar alla på varandra och frågar hur det är."

"Just den biten saknar jag när jag är i väg. Jag har jättekul när jag jobbar som modell, men det kan bli så ytligt. Jag är en vanlig lantistjej och inte uppvuxen med ett överflöd av pengar. Jag har svårt att acceptera att man skvätter pengar hur som helst, att ’nu går vi på restaurang och betalar 3.000 för en trerätters’. För mig har det varit lite konstigt. Jag är inte uppfostrad med den lyxen utan trivs bättre med husmanskosten som mormor lagar. Det är tur att mormor finns."

Och mormor Yvonne bor med morfar Leif praktiskt taget nästgårds, en mil bort i Ingelstad.

Det senaste projektet på Fägerstad är ridhuset på 1.300 kvadratmeter för 3,5 Mkr som stod klart förra sommaren.

Underlaget är en blandning av sand från Vättern och fiber från Holland. När Mona Johannesson leder in Venus i mitten av ridhuset blir hästen som förbytt och springer runt, runt henne.

Som toppmodell måste Mona Johannesson vara beredd att packa väskan med en dags varsel. Kastrup och världen ligger bara några timmar bort med tåg från Växjö.

"Det senaste året blev det mer än hundra resdagar. Juni och juli är jätteintensiva månader, sedan går hela modevärlden på semester i augusti. Samma sak före jul. Då hinner jag knappt hem mellan jobben. Det blir att man hejar på vakterna på Kastrup, för att de känner igen en."
source: http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx?O=RSS&ArticleId=2009%5C04%5C25%5C334760

Once again, another article I can't read :lol: Would anyone be willing to just give the highlights? I don't need a full translation, just wondering if it says anything interesting / notable :flower:

Thanks for the J Crew photos Nicole, they're lovely :heart:

And a nice article, tells about her life and investments in horses.
Here's my translation, sorry for any possible typos :flower:

Top model has found home in the farm

Mona Johannesson is only 21 years old, but already fullfilled her dream of her own farm and a stable full of horses. Money is not a problem - thanks to the 7-year long comet-career as a topmodel in London, NY, Paris & Milano.
Today, the farm in Småland is her fixed point between the trips.

"The reason that I started working as a model was that I wanted to earn enough to buy a horse farm. I could not afford it before", says Mona.

It's one of the first real spring days and the sun is shining from the clear blue sky.

Mare Venus follows kindly when Mona brings her to get their photo taken. Venus is a 7-year half-blood and has the correct genes for a show jumper. Already a year her home has been the newly built stable in Fägerstad. Mona's company bought her for 350.000 Swedish krona and Venus is a part of a determined effort of her young owner.

"My main interest is the breeding of half-blood horses. I will build a base with good breeding material and find good customers, then follows training and selling."

Besides modeling, horses are Mona's profession. This day, her company owns ten horses that live in their own land (meaning Mona's farm).

It was in August 2006, when Mona and her mother Pia Hedberg bought the Fägerstad farm, a few miles outside Växjö. (Notice, the Swedish mile is different than the American, one Swedish mile is around 10 kilometers.)

"I had worked so much and had such a large budget that I felt I could buy the farm. First we looked in the area of Jönköping, but found nothing, then we went to the west coast. Finally, we found this farm that my grandparents tipped on", says Mona, who was then 18 years and lived in Manhattan, New York.

Fägerstad farm is situated in a small village, in a typical landscape of Småland with forests and small fields. The main house is red with white corners, the old main building is not there anymore. In the beginning the farm was 890 ha (ha=hectare). Today it is 30 ha, from which 20 ha is fields and the rest forest.

"It was a bit of a coincidence that we ended up here and that it was 30 hectares. From the beginning, we thought we only needed 5 ha, but since then we've broaden our views."

The farm had previously been for sale, but then the stable burnt down on a night before it was supposed be shown to the buyers.

Mona and her mother contacted the agent and got to buy the the farm in it's existing condition. The price was just over 2 million krona, when the starting price had been 2.6 million.

During the two and a half years, Mona's company has used over 7 million krona for all that is needed to build a new stud farm. For example the new stable costed 2,5 million.

"I have invested a lot in the stables, a riding hall and horses. And talk about the food for horses, it's expensive", she says and laughs.

"It's a huge amount of money, I almost feel bad when I hear the numbers but it makes the value of the farm bigger and because of this, I want to keep on and it feels right. The money is invested in a good way".

The millions come from the hard work for world's big fashion houses. Mona was 14 when she was discovered by a model agent at the Göteborg Horse Show. Today, more than seven years later, she is a known name in the fashion world and can make money out of her beauty.

She has been on the cover of Vogue and featured in numerous other fashion magazines.

Home in Sweden, H&M, Filippa K and Acne have hired her.

"Now I have gone over to work for advertising and catalogues, since that's where the money is. I used to do a lot of high fashion for the big houses - Chanel, D & G, Hugo Boss, Valentino, Tommy Hilfiger. I did fashion shows, but today I am more focused on catalogues, hair products and perfume."

A major customer is American J Crew, from where Michelle Obama buys her clothes.

Mona earns more money in a year than most of the stock market directors. Her company Mona J AB had a turnover of 5.6 million krona in 2007 and about the same in last year. She agrees that there is a lot of money.

"Yes, but it goes directly to the company. I don't take out more in salary than I pay municipal tax.
I don't pick out something extra, no bonus for me," says Mona.

Few of Fägerstad's locals of Mona's age have the same experience of living and working in different cities around the world.

In addition to hundreds of nights in hotels, she has rented an apartment or room in London, NY, Milan and Paris. And had to live on her own.

"One is never so alone than when living in a big city where you don't know anyone. Even if you have millions of people around you, you are more alone than in the countryside with ten neighbours. Here we all talk to each other and ask how it is going."

"Just the thing that I miss when I'm away. It's great fun working as a model, but it can be so superficial. I am an ordinary hillbilly girl and didn't grown up with a lot of money. I have difficulties accepting splashing around money, like 'now we go to a restaurant and pay 3000 for three course', it's always been a little weird. I didn't grow up in luxury and I do well with grandmother's cookings. It's fortunate that I have my grandmother."

And grandmother Yvonne lives with grandpa Leif almost in the next farm, a mile out in Ingelstad.

The latest project in Fägerstad was the 1.300 square meter indoor riding hall for 3,5 million krona, that was finished last summer.

The base (in the riding hall) is a mixture of sand from Vättern (a lake in Sweden) and fiber from Holland. When Mona brings Venus to the hall, the horse runs around and around her.

As a topmodel, Mona must be ready to pack her bags within a day's notice. Kastrup (the international airport of Copenhagen, Denmark) and the world is only a few hours away by train from Växjö.

"Last year I travelled more than hundred days. June and July are very intense months and then all the fashion world goes on holiday on August. Same thing before Christmas, I barely got home between jobs. It happens that I greet the guards in Kastrup, I already know them".

Last edited by a moderator:
Thanks for the new pics, I love her in JCrew, she just shines!

And thanks so much for the translation, she is so cute in interviews!

Hopefully not a repost, from Kiko (Italian make up brand) Spring-Summer campaign.

provahomepage.jpg

(kikocosmetics.com)

Users who are viewing this thread

New Posts

Forum Statistics

Threads
213,206
Members
87,160
Latest member
Brannick
Back