fantastical
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her style is the epitome of calm, cool, and collected. love her 

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nownessIn ancient times, India was a place where sensuality was unashamedly celebrated. Traditional Hindu culture saw aesthetic and physical pleasure as one of the main goals of life, giving rise to the Kama Sutra and the intricate erotic sculptures of the medieval temples at Khajuraho in Madhya Pradesh. For the last few hundred years, the country has had a more conservative outlook, but as Western influences gradually take hold in this rapidly changing society, clothes are coming off in contemporary Indian art. Photographer Prabuddha Dasgupta—who counts Louis Vuitton among his commercial clients and is a regular contributor to Indian Vogue—is among those who have broken India’s taboos, shocking and inspiring with the publication of his book of nudes, Women, in 1996. For the past seven years, his muse has been his partner, Lakshmi Menon, who is arguably the biggest model to ever come out of southeast Asia, gracing the runways of major fashion designers such as Jean Paul Gaultier, Stella McCartney and Givenchy, as well as starring in campaigns for Hermès and appearing in editorials for V, L’Officiel India and Vogue. “There must have been some kind of spark that shot out from those black and white images on my computer screen that hit me,” muses the photographer of the first pictures he ever saw of his long-term love. This series of intimate portraits reflects the geographical expanse of their relationship, from their home in Goa to the white sands of the Maldives where they retreat to relax. Menon says of their photographic dialogue: “It’s very private, but it’s just a part of our lives. It’s something I don’t think about anymore because it comes very naturally to us both.”
From India With Love
Lakshmi Menon by Prabuddha Dasgupta
nowness



QUI EST LAKSHMI MENON ?
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Sous ce nom poétique se cache une icône de la mode en devenir. Lakshmi Menon, le jeune top de Bangalore, fait partie de ces beautés orientales dont la mode raffole. Si l'Inde n'est pas encore sur-representée sur les podiums internationaux, il semblerait cependant que la tendance lui soit de plus en plus favorable. Depuis plus de 4 ans, Lakshmi Menon profite de cette déferlante indienne et se laisse apercevoir sur les défilés des plus grandes maisons. De Dolce & Gabbana à Diane von Furstenberg, elle s'est rapidement imposée comme une silhouette incontournable des podiums comme des papiers glacés. Le mannequin au regard envoûtant et au teint caramel est découvert en 2001 par Anila Anand, une célèbre chasseuse de tops indienne. Anila prend la jeune fille sous son aile et l'aide à lancer sa carrière sur le sol indien. En 2006, c'est Swatch qui la sollicite pour une campagne publicitaire et la propulse sur la scène internationale. En l'espace d'un an, Lakshmi Menon apparaît sur les podiums parisiens pour Jean Paul Gaultier ou encore Hermès, dont elle devient le visage pour la collection printemps-été 2008. Les plus grands noms de la mode réclament la beauté de Bangalore. Tour à tour, elle défile pour Jason Wu, Issey Miyake ou Stella McCartney. En 2009, c'est la consécration. Elle devient l'égérie Givenchy pour la campagne automne-hiver aux côtés de Maria Carla Boscono, Lara Stone, Kristen Owen et Natasha Poly ; et se voit élire mannequin de l'année par le Vogue India. On lui prête également une histoire d'amour avec un des plus prestigieux photographe de mode indien, Prabuddha Das Gupta.
Depuis, Lakshmi Menon poursuit son ascension dans les hautes sphères de la mode. Une chose est sûre : la fashionsphère semble désormais compter une nouvelle destination de prédilection, l'Inde.
So from a very reliable source I heard that Lakshmi is very close to signing a Beauty Contract. Which means we will be seeing her a lot less on the catwalk.
