Prada will launch a new women perfume in November. The notes: amber, wood resins, sandal wood and patchouli leaves. The packaging is still a top-secret. The perfume will be avail. in Prada shops and selective perfume-shops.
The whole text is at
http://www.cosmoprof.com/
in Italian
PRADA A NOVEMBRE ENTRERÀ IN PROFUMERIA
In principio era il monodose per il monomarca. Ecco l’incipit con cui era
partito il progetto Prada beauty, dedicato ai trattamenti. Ma adesso si sta
mettendo a punto uno step importante: il primo profumo ufficiale nato sotto
l’egida della joint venture siglata tra Prada e la società spagnola Puig. In
questi giorni sono stati inviati alle redazioni i primi “coming soon» per il
femminile Prada che verrà presentato ufficialmente alla stampa internazionale
il prossimo giugno. L’ingresso on counter, che è previsto invece per il
prossimo novembre, avviene con una novità: accanto alla rete di monomarca, il
bouquet farà il suo ingresso anche in un selezionato network di profumerie.
Profumo di nuova strategia, quindi, per il jus che ha svelato la sua
composizione sul retro del teaser: ambra in maiuscolo, resina di laudano,
legno di sandalo e foglie di patchouli. E un’indicazione: «Un nuovo modo di
indossare Prada». Che riguardi il packaging? Chiaramente è ancora top secret.
Ma i ben informati sanno che sarà cosa diversa dai quattro profumi-test che
alla fine dello scorso anno erano comparsi nei flagship store più
rappresentativi del marchio. L’idea di base era stata quella di realizzare dei
bouquet molto esclusivi, come avevano scelto di fare griffe del calibro di
Helmut Lang e Comme des garçons. Prada aveva numerato le sue essenze,
dall’appeal unisex. Numero uno per Iris, due per Oeillet (garofano in
francese), tre per Cuir ambre e quattro per Fleur d’oranger. Il flacone era
stato realizzato da Lalique e il prezzo al pubblico era di 130 euro. Ma erano
disponibili dei set che comprendono anche un prezioso box in pelle, valido
come regalo.
MF Fashion, 22/04/2004, p. 8
in English (translated automatically)
PRADA To NOVEMBER WILL ENTER IN PROFUMERIA
In principle it was the monodose for monomarks. Here the
incipit with which the Prada plan had left beauty, dedicated
to the treatments. But now one step important is being put to
point: the first been born official scent under the aegis of joint
venture siglata between Prada and the Spanish society Puig.
In these days they have been sendes you to writings first "coming
soon" for the feminine Prada that will come officially
introduced to the international press the next june. The income on
counter, that it is previewed instead for the next November,
happens with one innovation: beside the net of it monomarks, the
bouquet will make its income also in selecting network of
profumerie. Scent of new strategy, therefore, for the jus that
it has revealed its composition on the back of the teaser: amber in
capital, resin of laudano, wood of sandal and leaves of
patchouli. And an indication: "a new way to wear Prada". Which
cares the packaging? Clearly it is still top secret. But very
it informs to you know that he will be various what from the four
scent-tests that to the end of the slid year were appearances in the
flagship store more represented you of the brand. The base idea
had been that one to realize of the bouquet a lot excluded to you, as
they had chosen to make griffe of the bore of Helmut Lang and
Comme DES garçons. Prada had numbered its essences, from the
appeal unisex. Number one for Iris, two for Oeillet
(garofano in French), three for Cuir ambers and four for
Fleur of oranger. The flacone it had been realized from
Lalique and the price to the public was of 130 euro. But they
were available of the set that they comprise also a precious one
box in skin, valid like gift.
The whole text is at
http://www.cosmoprof.com/
in Italian
PRADA A NOVEMBRE ENTRERÀ IN PROFUMERIA
In principio era il monodose per il monomarca. Ecco l’incipit con cui era
partito il progetto Prada beauty, dedicato ai trattamenti. Ma adesso si sta
mettendo a punto uno step importante: il primo profumo ufficiale nato sotto
l’egida della joint venture siglata tra Prada e la società spagnola Puig. In
questi giorni sono stati inviati alle redazioni i primi “coming soon» per il
femminile Prada che verrà presentato ufficialmente alla stampa internazionale
il prossimo giugno. L’ingresso on counter, che è previsto invece per il
prossimo novembre, avviene con una novità: accanto alla rete di monomarca, il
bouquet farà il suo ingresso anche in un selezionato network di profumerie.
Profumo di nuova strategia, quindi, per il jus che ha svelato la sua
composizione sul retro del teaser: ambra in maiuscolo, resina di laudano,
legno di sandalo e foglie di patchouli. E un’indicazione: «Un nuovo modo di
indossare Prada». Che riguardi il packaging? Chiaramente è ancora top secret.
Ma i ben informati sanno che sarà cosa diversa dai quattro profumi-test che
alla fine dello scorso anno erano comparsi nei flagship store più
rappresentativi del marchio. L’idea di base era stata quella di realizzare dei
bouquet molto esclusivi, come avevano scelto di fare griffe del calibro di
Helmut Lang e Comme des garçons. Prada aveva numerato le sue essenze,
dall’appeal unisex. Numero uno per Iris, due per Oeillet (garofano in
francese), tre per Cuir ambre e quattro per Fleur d’oranger. Il flacone era
stato realizzato da Lalique e il prezzo al pubblico era di 130 euro. Ma erano
disponibili dei set che comprendono anche un prezioso box in pelle, valido
come regalo.
MF Fashion, 22/04/2004, p. 8
in English (translated automatically)
PRADA To NOVEMBER WILL ENTER IN PROFUMERIA
In principle it was the monodose for monomarks. Here the
incipit with which the Prada plan had left beauty, dedicated
to the treatments. But now one step important is being put to
point: the first been born official scent under the aegis of joint
venture siglata between Prada and the Spanish society Puig.
In these days they have been sendes you to writings first "coming
soon" for the feminine Prada that will come officially
introduced to the international press the next june. The income on
counter, that it is previewed instead for the next November,
happens with one innovation: beside the net of it monomarks, the
bouquet will make its income also in selecting network of
profumerie. Scent of new strategy, therefore, for the jus that
it has revealed its composition on the back of the teaser: amber in
capital, resin of laudano, wood of sandal and leaves of
patchouli. And an indication: "a new way to wear Prada". Which
cares the packaging? Clearly it is still top secret. But very
it informs to you know that he will be various what from the four
scent-tests that to the end of the slid year were appearances in the
flagship store more represented you of the brand. The base idea
had been that one to realize of the bouquet a lot excluded to you, as
they had chosen to make griffe of the bore of Helmut Lang and
Comme DES garçons. Prada had numbered its essences, from the
appeal unisex. Number one for Iris, two for Oeillet
(garofano in French), three for Cuir ambers and four for
Fleur of oranger. The flacone it had been realized from
Lalique and the price to the public was of 130 euro. But they
were available of the set that they comprise also a precious one
box in skin, valid like gift.